تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : 10544
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از بهبود و تکمیل دو فرآیند بین دستگاهی که در سال 1401 در دستور کار کمیته بهبود فرآیندهای استانی قرار گرفته بود، خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید ابوالفضل اسماعیلی با اشاره به اهمیت بهبود فرآیندها در ایجاد رضایتمندی شهروندان اظهار داشت: به‌منظور تسهیل و چابک سازی فرآیندهای انجام کار و افزایش رضایت شهروندان، استعلام دفاتر اسناد رسمی از شهرداری جهت نقل‌وانتقال املاک، به‌صورت خدمت غیرحضوری و از طریق سامانه قمیار انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه این فرآیند در ماه‌های اخیر  به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: جهت دریافت پاسخ استعلام، نیازی به مراجعه حضوری شهروندان در شهرداری نیست و پاسخ استعلام به‌صورت الکترونیکی به دفاتر اسناد رسمی ارسال می‌گردد و همچنین شهروندان می‌توانند جهت پرداخت عوارض شهرداری از طریق دفاتر اسناد رسمی یا دریافت پیامک پرداخت، اقدام نمایند.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم در ادامه گفت: اجرای استعلام الکترونیکی فرآیند نقل‌وانتقال املاک، علاوه بر کاهش زمان انجام خدمت و افزایش رضایت ارباب‌رجوع، کاهش تردد شهری را نیز در بر خواهد داشت.
وی یادآور شد: فرآیند اخذ امضای فرم هماهنگی مجوز حفاری به‌صورت سامانه‌ای یکپارچه، توسط شهرداری قم راه‌اندازی شده و هماهنگی‌های لازم جهت اجرای آزمایشی این سامانه با شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات و پلیس راهور قم در حال پیگیری است.
اسماعیلی در انتها اضافه کرد: در حال حاضر زیرساخت لازم جهت انجام الکترونیکی و غیرحضوری این خدمت در شهرداری فراهم‌شده است و شهرداری جهت پیاده‌سازی و اجرای این فرآیند، آمادگی کامل دارد.
انتهای پیام/

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdok0f.yt0zo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما