تاریخ انتشار :جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : 10502
مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: از ابتدای سالجاری تا آذرماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال، مراجعات سرپایی شهروندان به مراکز درمانی تابعه و طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی، ۱۹ درصد رشد نشان می‌دهد.
مراجعات سرپایی به مراکز درمانی در قم ۱۹ درصد رشد یافته‌است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید مهدی محصل روز جمعه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در ۹ ماه سال گذشته یک‌میلیون و ۵۳۸ هزار و ۹۴۶ مراجعه و در مدت مشابه امسال یک‌میلیون و ۸۳۳ هزار و ۷۲۴ بار مراجعه بیمه‌شده‌ها به مراکز درمانی ثبت شده‌است.
وی اضافه کرد: در این مدت اعمال جراحی سرپایی با ۲۷ درصد رشد نسبت به سال گذشته، مراجعه به پزشک عمومی با ۲۱ درصد، پاراکلینیک با ۲۰ درصد، پزشک با ۱۸ درصد و دندان‌پزشک با ۱۲ درصد به ترتیب بیشترین افزایش را داشته‌است.
وی با اشاره به خدمات بستری به بیمه‌شده‌های تحت پوشش، گفت: هزینه‌های درمانی بستری معمولا نیاز به پوشش بالایی دارد که ۹۰ درصد هزینه بستری در مراکز دانشگاهی به عهده تامین اجتماعی می‌باشد.
به گفته محصل، در مراکز خیریه و خصوصی نیز ۹۰ درصد هزینه با تعرفه دولتی در تعهد ما می‌باشد و مابه‌التفاوت توسط بیمه‌شده پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی هزینه بستری افراد بالای ۶۵ سال در مراکز دانشگاهی، گفت: سازمان تامین اجتماعی از سال گذشته برای پوشش بیشتر درمانی سالمندان و افراد بالای ۶۵ سال همه هزینه بستری این گروه را در مراکز دانشگاهی پرداخت کرده که در ۶ ماه نخست امسال ۱۲۹ پرونده بررسی شده‌است.
چهار مجموعه ملکی مدیریت تامین اجتماعی با ۵۰ متخصص و ۱۱۰ پزشک عمومی در استان قم فعال است؛ مدیریت درمان تامین اجتماعی قم با ۸۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد می‌باشد.
  https://qomefori.ir/vdchimnz.23nvvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما