تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب : 10499
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه مردم در بحث توسعه و نگهداری فضای سبز می‌توانند کمک شهرداری‌ها باشند، گفت: در این راستا می‌توانیم از پویش‌هایی مانند پویش درخت دوستی بنشانیم استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری پیام جوادیان دبیر کمیته سیما و منظر شهری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در بیست و نهمین نشست کمیته تخصصی سیما، منظر و فضای سبز شهری کلان‌شهرهای کشور که به میزبانی قم در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: ۲۱ مرکز استان توانسته‌اند سازمان سیما و منظر شهری را تشکیل دهند.
وی افزود: در مجموعه شهرداری قم نیز مجوزات لازم در این راستای اخذ شده است و به‌زودی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم نیز ایجاد می‌شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه دبیرخانه این سازمان از فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به صورت دائم برپاشده است، مطرح کرد: در دبیرخانه، امورات مختلف به‌صورت روزانه و مستمر پیگیری می‌شود که امیدواریم در راستای رفع مشکلات بتوانیم گام‌های مؤثری برداریم.
وی با بیان اینکه موضوع حق النظاره‌های آب فضای سبز موضوعی است که سال‌هاست با آن درگیر هستیم، عنوان کرد: متأسفانه موضوعات این‌چنینی ازجمله مواردی است که هنوز نتوانسته‌ایم به نتیجه واحد با دولت‌ها برسیم.
جوادیان با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت نیرو و وزارت کشور، خاطرنشان کرد: در این تفاهم‌نامه آمده است که باید در ازای جداسازی آب شرب، آب چاه در اختیار شهرداری‌ها قرار بگیرد که هنوز این موضوع محقق نشده است.
وی با بیان اینکه موضوع اختصاص پساب نیز هنوز محقق نشده است، تصریح کرد: در مجموعه شهرداری مشهد اقدامات بسیار مؤثری در حوزه تصفیه‌خانه‌ها انجام شده است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه در سایر دستگاه‌های همکار به قانون هوای پاک توجهی نمی‌شود، یادآور شد: این دستگاه‌ها اعتراض دارند که در بودجه‌ها قانون هوای پاک دیده نشده و همکاری لازم شکل نمی‌گیرد.
دبیر کمیته سیما و منظر شهری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران اضافه کرد: امیدواریم با تشکیل کارگروه‌های تخصصی بتوانیم مسائل و مشکلات اصلی شهرداری‌ها را احصا و پیگیری کنیم.
جوادیان با بیان اینکه نباید موضوع زیباسازی در این سازمان مورد غفلت واقع شود، ابراز کرد: در نظر داریم نشست‌های فصلی را هر ساله در ماه‌های اردیبهشت، شهریور، آذر و بهمن‌ماه برگزار کنیم.
وی با اشاره به اینکه مردم در بحث توسعه و نگهداری فضای سبز می‌توانند کمک شهرداری‌ها باشند، گفت: در این راستا می‌توانیم از پویش‌هایی مانند پویش درخت دوستی بنشانیم استفاده کنیم که طی آن مردم پای کار خواهند آمد.
  https://qomefori.ir/vdcco0qs.2bqxo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما