تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۲۳
کد مطلب : 10461
رئیس هیات کشتی استان قم گفت: تیم قم با کسب چهار مدال و یک عنوان پنجمی باید در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور روی سکوی کشوری قرار می گرفت که با سهل انگاری مربیان و یا مسئولان پذیرش مسابقات، ۴۰ امتیاز فنی تیم قم محاسبه نشد و روی سکو نرفت.
سکوی کشوری از کشتی فرنگی قم گرفته شد

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی قم فوری هادی علیایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای حضور در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور و نخستین مرحله از انتخابی تیم ملی، تیم کشتی فرنگی استان قم متشکل از ۱۰ کشتی گیر در ترکیب اصلی و چند سهمیه به این مسابقات اعزام شد.
وی ادامه داد: بر همین اساس محمد مهدی جواهری و محمد جواد رضایی ۲ فرنگی کار نام آشنای قم طبق لیست ارسالی به فدراسیون کشتی در ترکیب اصلی مشخص شدند اما اسامی آنها از سوی مسوولان پذیرش مسابقات در ترکیب سهمیه ای قم ثبت شده بود. این در حالی است که در جمع بندی امتیازات نهایی برای رفتن تیم ها روی سکو امتیازات نفرات ترکیب اصلی محاسبه شده و امتیازات نفرات سهمیه ای لحاظ نمی شود.
وی گفت: جواهری در وزن ۵۵ کیلوگرم به نشان طلا رسید که ۲۵ امتیاز برای تیم قم به ارمغان آورد و رضایی در ۶۷ کیلوگرم سوم شد و ۱۵ امتیاز کسب کرد که در مجموع ۴۰ امتیاز می شد که این رقم به مجموع امتیازات تیم اعزامی استان اضافه نشده است.
علیایی ابراز داشت: با توجه به بقیه نتایج کشتی گیران قمی، امتیاز بالای ۹۰ برای تیم قم کسب شده است که این رقم با توجه به نتایج سایر تیم ها یکی از سکوهای تیمی را برای قم در پی داشت که متاسفانه با سهل انگاری مربیان و یا مسئولان پذیرش مسابقات، ۴۰ امتیاز برای تیم قم محاسبه نشد.
وی بیان کرد: در پایان این مسابقات تیم خوزستان با ۱۴۶ امتیاز بر سکوی نخست ایستاد همچنین مازندران و تهران به ترتیب با ۹۵ و ۷۸ امتیاز در رده های بعدی قرار گرفتند.
مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.
  https://qomefori.ir/vdcb8ab8.rhbg0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما