تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : 10411
امام جمعه تهران گفت: فریب خوردگان بدانند که حاکمیت بدون اقتدار، نه توسعه اقتصادی پیدا می‌کند و نه می‌تواند توسعه سیاسی و اجتماعی داشته باشد.
بدون امنیت توسعه اقتصادی و اجتماعی هم محقق نمی‌شود/ هدف دشمنان زدن ولایت و حجاب است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، آیت‌الله سید احمد خاتمی در همایش مبلغین اعزامی سازمان اوقاف و امورخیریه که با محوریت اعزام مبلغ به مناطق محروم و امامزادگان سراسر کشور در ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)، در مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: اگر بخواهیم دوره 75 یا 95 روزه زندگانی حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) را در یک جمله خلاصه کنیم، آن جمله «جهاد تبیین قولی و عملی» خواهد بود.
وی افزود: خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) مانند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه شایسته تدریس است و به نوعی می‌توان گفت این خطبه، متن اصلی جهاد تبیین است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در طول تاریخ، نفوذی‌ها عامل به غارت رفتن همه سرمایه‌های جامعه هستند گفت: اگر حجاب کمرنگ شود و مبانی دینی کنار برود، آن گاه همه چیز جامعه اسلامی از دست می‌رود.
وی ادامه داد: آنچه از ظلم و ستم بر حضرت زهرا(س) روا داشته شد و بر سر امیرالمومنین(ع) آمد، در حقیقت انتقام احد بود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به درس‌های زندگی حضرت زهرا(س) گفت: درس بزرگ آن است که اگر لازم باشد، همه چیز باید فدای ولایت شود حضرت دختر گرامی حضرت محمد(ص) که پیامبر در جلوی پایشان بر می‌خاستند و به استقبالشان می‌رفتند.
وی تصریح کرد: کجای دنیا آنچه در خیابان‌های ایران رخ داده را اعتراض می‌نامند؟ آن هم وقتی که چادر از سر زن مسلمان بر می‌دارند، بانک آتش می‌زنند و خیابان را می‌بندند؟ خاتمی با بیان اینکه اگر آتش زدن پلیس و بسیجی اعتراض نامیده شود، این خودش یک نوع اغتشاش است گفت: قانون اساسی کشور ما به اعتراض اجازه داده است ولی نه اینکه هر کاری انجام شود و نامش را اعتراض بگذارند.
عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به معنای محاربه در فقه اسلامی خاطرنشان کرد: در تحریرالوسیله امام راحل آمده است که «محارب کسی است که مردم را با سلاح (گرم یا سرد) بترساند و شرط آدم کشتن هم برای آن نیامده است». وی تصریح کرد: هیچ کس از اعدام کردن دیگران لذت نمی‌برد ولی وقتی عده‌ای، شهید زاهدلویی، آرمان علی وردی، سید روح‌الله عجمیان و دیگر شهدای امنیت را به آن وضع فجیع به قتل می‌رسانند، عده‌ای اعتراض می‌کنند که چرا مسببان این فجایع به محاربه محکوم می‌شوند.
خاتمی قانون را فصل الخطاب دانست و گفت: قانون مجازات اسلامی که به تصویب مجلس هم رسیده، این است که محاربه به معنای ترساندن مردم با سلاح گرم یا سرد است؛ اینکه کسی خیابانی را ناامن و جنایت کند، توسط قضات مختلف در دادگاه و دیوان عالی مورد بررسی قرار گرفته و حکم صادر شده است.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اگر کسی به مسئله‌ای اعتراض دارد، باید از راه قانونی، قانون را اصلاح کند و تا آن زمان تسلیم قانون باشد ولی اینگونه اعتراض و اغتشاش، در واقع برای زیر سوال بردن قوه قضائیه است.
وی گفت: اعدام غیر قانونی را هرگز قبول نداریم ولی کسی که به حکم خدا و قرآن باید اعدام شود، این حکم باید جنبه اجرایی به خود بگیرد. خاتمی با بیان اینکه امیرالمومنین علی(ع) نیز حکم خدا را اجرا می‌کرد خاطرنشان کرد: ایشان کانون مهر و عاطفه بودند ولی نسبت به اجرای قانون الهی، کوتاه نمی‌آمدند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمنان، نوچه‌هایشان را در ایران تشویق به جنایت می‌کنند، پلیس را می‌زنند تا اقتدار نظام را بشکنند ولی فریب خوردگان بدانند که حاکمیت بدون اقتدار، نه توسعه اقتصادی پیدا می‌کند و نه می‌تواند توسعه سیاسی و اجتماعی داشته باشد. وی تصریح کرد: زیرساخت هر گونه توسعه‌ای، امنیت پایدار در کشور است و همه باید این مهم را در نظر داشته باشند. خاتمی با بیان اینکه حجاب حکم خداست گفت: دشمنان با یک هدف با حجاب اسلامی مخالفت می‌کنند زیرا می‌دانند اگر بخواهند در ایران پیروز شوند باید ولایت فقیه را زیر سوال ببرند و حجاب دینی را کمرنگ کنند.
  https://qomefori.ir/vdcgqt9q.ak9zq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما