تاریخ انتشار :جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۷
کد مطلب : 8175
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: در حال حاضر در شهر مقدس قم، شاهد تنوع فرهنگ‌ها هستیم و آنچه مهم است برنامه‌ریزی در راستای حفظ هویت و تعلق‌خاطر به شهر مقدس قم است.
مدیریت شهری برای حفظ هویت شهر قم تلاش می‌کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مصطفی ملایی نقش مدیریت شهری در کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهم برشمرد و اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی در واقع رفتاری بوده که بر خلاف ارزش‌ها و هنجارهای جامعه است که شاهد وقوع آن هستیم و رویکرد شورای اسلامی شهر قم در دوره ششم در حقیقت شناسایی و تدوین نظام مسائل در این حوزه است.

ملایی ابراز کرد: در حال حاضر در شهر مقدس قم، شاهد تنوع فرهنگ‌ها هستیم و آنچه مهم بوده برنامه‌ریزی در راستای حفظ هویت و تعلق‌خاطر به شهر مقدس قم است و باید توجه داشت که ضرورت رعایت برخی موضوعات فرهنگی همانند عفاف و حجاب در این شهر به دلیل مزیت‌های مذهبی، علمی و فرهنگی متفاوت از شهرهای دیگر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در این دوره از فعالیت‌های شورای شهر قم توجه به اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی در دستور کار قرار دارد افزود: در راستای مدیریت آسیب‌های اجتماعی توجه به پیوست نگاری فرهنگی و اجتماعی در پروژه‌های مختلف می‌بایست ملاک عمل باشد که الحمدالله ما در شورای اسلامی شهر مقدس قم، مصوب و پیگیر اجرایی شدن آن هستیم.

وی با اشاره به برخی از اقدامات فرهنگی در شهر قم یادآور شد: احداث خانه موزه شهدا، مراجع و هیأت‌ها، هنرمندان ازجمله برنامه‌های شورای اسلامی شهر قم از دوره پنجم تاکنون است که در این راستا بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی ضرورت دارد.

۱۵ میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز خانه موزه‌ها، اختصاص‌یافته است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری قم مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به امر توسعه و تجهیز خانه موزه‌ها، تخصیص‌یافته است که راه‌اندازی خانه موزه شهید فخری زاده در دستور کار است و اعتقاد داریم این اقدامات در راستای انتقال مفاهیم ارزشی و در جهت مقابله با تهاجمات فرهنگی مؤثر است.

ملایی در ادامه با اشاره به بودجه‌های تخصیص‌یافته در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و مباحث قرآنی عنوان داشت: در بودجه سال جاری شهرداری قم ۱۳۰ میلیارد تومان به‌صورت مستقیم به برنامه‌های ورزشی و هنری و ۱۲ میلیارد تومان نیز به حوزه‌های قرآنی و مساجد فعال در این عرصه اختصاص‌یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: در سال جاری دو برنامه شاخص در شهر مقدس قم اجرایی می‌شود که گرامیداشت یکصدمین سال تأسیس حوزه علمیه قم و برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم از آن‌هاست که در این زمینه مدیریت شهری مشارکت خوبی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/***

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.mq4a2bqspla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما