تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : 7720
مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم گفت: ثبت تخلفات ساکن در میدان و پایانه مسافربری 72 تن با 5 دوربین نصب شده در حال اجراست و خودروها و اتوبوس‌ها درصورت توقف بیجا در محدوده این میدان جریمه می‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری وحید برزو در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از ستاد تسهیلات خدمات سفر شهرداری قم، اظهار داشت: یکی از اقدامات مرکز کنترل شهرداری قم، کنترل میدان هفتاد و دو تن با پنج دوربین ثبت تخلف ساکن است.

وی با بیان اینکه هم اکنون با احداث دو سکو دو شرکت مسافر بری قم در محدوده این میدان مستقر شده‌اند، گفت: دوربین‌های ثبت تخلف ساکن در چهار گوشه این میدان نصب و خوروهای پارک شده در مقابل سکو جریمه می‌شوند.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم با تاکید بر اینکه پلیس راهور و شهرداری هر دو دسترسی مشترکی به پنج دوربین ثبت تخلفات ساکن دارند، ادامه داد: در صورت مخدوش شدن پلاک خودروها، مامورن راهور بلافاصله خودروهای متخلف را توقیف می‌کنند.

وی با اشاره به حجم بالای ورودی به شهر قم در ایام نوروز سالجاری اظهار داشت، در سطح شهر قم نیز دوربین‌های ثبت تخلف ساکن در برخی معابر مانند بلوار شهیدان روحانی نصب شده است.

برزو همچنین بیان کرد: در دوربین های نسل جدید نظارتی و هوشمند شهرداری قم که به‌تازگی در برخی معابر مانند تقاطع ۱۵ خرداد نصب شده است؛ هیچ خودرویی دوبار در یک تقاطع پشت چراغ قرمز نخواهد ماند.

وی با اشاره به نصب ۱۴۰ دوربین نظارتی در سطح شهر قم، اظهار کرد: رویکرد کنونی شهرداری قم افزایش نصب دوربین‌های ثبت تخلف ساکن در معابر پرتردد شهری است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم با اشاره به طرح شهرداری مبنی بر رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی، گفت: هم اکنون در بلوار غدیر این طرح بصورت آزمایشی در حال انجام است.

برزو راه‌اندازی موتورسیکلت ثبت تخلف ساکن را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: به‌وسیله این موتورسیکلت تخلفات و پارک غیر مجاز خودورها بصورت آنلاین ثبت و گزارش می ‌شود.

وی با اشاره به طراحی سامانه ثبت وقایع توسط شهرداری قم اضافه کرد: هدف این سامانه ثبت وتجمیع نقاط حادثه خیز و رسیدن به وحدت رویه در تصمیم‌گیری‌های کلان ترافیکی و حمل و نقلی است./***

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.inqt23nqvftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما