تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب : 7684
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر عملکرد مثبت شهرداری قم در کسب اعتماد مردم در اجرای سریع پروژه‌ها گفت: تأمین عدالت اجتماعی و ارائه خدمات گسترده در همه مناطق کار بزرگی بوده که انجام‌شده است.
اجرای عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه خدمات در مناطق از نکات مثبت عملکرد شهرداری قم است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار با دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد و جمعی از مدیران شهرداری قم، اظهار داشت: از خدمات، ابتکارات و تلاش‌های شهردار قم و کارکنان شهرداری تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی با یادآوری مسئولیت‌های بر عهده مالک اشتر از طرف امام علی (ع) افزود: یکی از این مسؤولیت‌ها آبادانی شهر و هدایت مردم به سمت صلاح و دین بوده است و امام علی (ع) عقب‌ماندگی را در فقر مردم دانسته و باید بدانیم کار شهرداری در جهت آبادی شهر بسیار مقدس است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خدمت به مردم شهر قم به‌عنوان قلب تپنده در ایران و منطقه را خدمت به اسلام و انقلاب دانست و تأکید کرد: تمام این نکات باعث افزایش ثواب و ارزش کار شهرداری می‌شود که باید به آن توجه کنیم و تأکید می‌کنم ۷ سال گذشته دوران شکوفایی برای قم بوده است.

وی ضمن یادآوری نکاتی ادامه داد: در مقطع اخیر یک نگاه کلان راهبردی و علمی در حوزه شهری وجود داشته و سند جامع راهبردی، تدوین چشم‌انداز و برنامه‌های میان‌مدت شاهدی بر این نگاه است و این کار بزرگی بوده که در شهر قم اتفاق افتاد و امیدواریم ادامه داشته باشد.

آیت‌الله اعرافی تربیت نیروی انسانی و کادرسازی را در شهرداری موردتوجه قرارداد و بیان کرد: یکی دیگر از اتفاقات خوب در حوزه مدیریت شهری توجه به تربیت نیروی انسانی بود که به‌خوبی اتفاق افتاد و گام‌های خوبی برداشته‌شده و باید ارتقاء نیروی انسانی با همه شیوه‌ها استمرار پیدا کند.

وی نکته بعد را سرعت و دقت در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها دانست و بیان کرد: اجرای با سرعت پروژه‌ها اعتماد مردم را ایجاد و قلب شهروندان را جذب خواهد کرد و علاوه بر تغییر چهره شهر شهرداری توانسته روح مردم‌گرایی و اعتماد مردم و همچنین اتصال مردم و اطلاع‌رسانی و تعامل پیوسته با مردم را انجام دهد.

امام‌جمعه قم اجرای عدالت منطقه‌ای را یکی دیگر از نقاط مثبت عملکرد شهرداری قم عنوان کرد و گفت: باید تلاش شود حدنصاب لازم برای خدمات به همه محلات تأمین شود، اگرچه نمی‌شود عدالت را به‌طور کامل اجرایی کرد اما تأمین عدالت اجتماعی و ارائه خدمات گسترده در همه مناطق کار بزرگی بوده که انجام‌شده است.

وی افزایش اعتبارات شهرداری و درآمدزایی شهرداری را نیز مثبت ارزیابی کرد و گفت: ایجاد زیرساخت و افزایش درامدها بدون فشار بر نیازمندان و شهروندان نکته مثبت عملکرد شهرداری قم بوده و باید این نگاه ادامه پیدا کند تا بر مردم به‌خصوص قشر ضعیف فشاری وارد نشود.

آیت‌الله اعرافی به اجرای نماهایی به سبک غربی اشاره کرد و گفت: تقاضا دارم در مورد مبلمان و زیباسازی شهر دقت بیشتری انجام شود و ما می‌دانیم برای تغییر سبک معماری نیاز به الگویی در حوزه اسلامی داریم که متأسفانه انجام‌نشده و باید حوزه و دانشگاه در این بخش فعال‌تر باشد.

وی افزایش سرانه فضای سبز را نیز یادآور شد و مطرح کرد: برای حفظ و نگهداری فضای سبز نیاز به همکاری مردم بوده و کار بزرگی در این حوزه انجام‌شده و امیدواریم در بخش بافت فرسوده نیز بتوانید گام‌های مهمی برداشته شود و شاهد تغییراتی در این حوزه باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ساماندهی پیرامون حرم مطهر را از ضروریات و پروژه‌های لازم‌الاجرا خواند و تأکید کرد: متأسفانه پیرامون حرم مطهر در شأن کریمه اهل‌بیت (س) نبوده و امیدواریم با بودجه‌ای که از طرف دولت به آن اختصاص داده‌شده بتوانیم شاهد ساماندهی این بخش باشیم و با کمک استانداری بودجه‌های لازم را برای آن جذب کنیم.

وی در ادامه به مسائل فرهنگی شهر اشاره کرد و افزود: ارتقای فرهنگ شهر وظیفه همه ارگان‌ها بوده و شهرداری اقدامات خوبی انجام داده و امیدواریم بتوانیم با اهتمام سایر دستگاه‌ها شاهد تغییراتی باشیم، همچنین از شهرداری درخواست داریم نقشه‌ی راهی برای نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها ترسیم کرده و طرح جامعی برای آن تدوین کند.

آیت‌الله اعرافی در پایان تأکید کرد: استفاده و بهره‌گیری از بخش خصوصی باید افزایش پیداکرده و متأسفانه زیرساخت‌های بین‌المللی قم هنوز به جایگاه خود نرسیده و نیاز به اهتمام بیشتری در این حوزه داریم و در تأمین پارکینگ و مترو نیز کارهای بزرگی انجام‌شده است و برای ساماندهی بلوار پیامبر اعظم (ص) نیاز به همگرایی ویژه‌ای بین تمام دستگاه‌ها است.

انتهای پیام/ن****

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.79urak93tpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما