تاریخ انتشار :شنبه ۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب : 7632
مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی هنری شهرداری قم با بیان اینکه «قم‌شناسی» اولویت برنامه‌های فرهنگی شهرداری قم در نوروز 1401 است، گفت: در این زمینه 15 محتوای مختلف در قالب تئاتر خیابانی، سرود، کلیپ، فیلم کوتاه وغیره آماده سازی و در حال اجرا در سطح شهر است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت الاسلام سیداحمد طباطبایی نژاد در گفت و گویی، بیان کرد: هم اکنون سه تئاتر منتخب نوروزی با همکاری انجمن تئاتر استان در سطح بوستان‌ها، مراکز تفریحی و زیارتی و معابر پرتردد شهری مشغول اجرا بوده که معرفی قم و جاذبه های فرهنگی، تاریخی و گردشگری از اهداف آن است.

وی با بیان اینکه حرم امامزاده حضرت موسی مبرقع(ع) چهارمین زیارتگاه مهم کشور است، بیان داشت: یکی از اهداف مهم طرح«قم شناسی» و تورهای قم گردی، معرفی این جاذبه ها و ظرفیت های مغفول مانده که بسیاری از این امور بصورت کاملا رایگان یا قیمت بسیار نازل در حال انجام است.

وی بیان داشت: دو مجموعه گنبد سبز و خانه موزه شهیدان زین الدین در طول ایام نوروز آماده حضور مسافران نوروزی است و با تبلیغات انجام شده زمینه حضور گردشگران در آن بیشتر شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی هنری شهرداری قم یادآور شد: روزانه بیش از ۲۰۰ گردشگر از مجموعه مقایر گنبد سبز بازدید به عمل می آورند.

طباطبایی نژاد همچنین با اشاره به برگزاری تورقم گردی ویژه نوروز ۱۴۰۱، بیان کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی این برنامه با هدف معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی و تفریحی قم مشغول فعالیت است و طی این ایام تعداد زیادی از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بصورت رایگان در آن شرکت کرده‌اند و به زودی سالمندان شهر نیز بصورت رایگان در آن حضور خواهند داشت.

وی تاکید کرد: همچنین برنامه‌های سیار فرهنگی در بوستان‌های شهر قم با اجرای برنامه‌های مختلف هنری، ورزشی و فرهنگی در حال اجراست که معرفی جاذبه‌های گردشگری و قم شناسی از پیوست‌های اصلی برگزاری این برنامه‌ها است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی هنری شهرداری قم اظهار داشت: دو سوله ورزشی این سازمان نیز برای اسکان اضطراری مسافرین نوروزی در صورت برودت هوا و بارندگی آماده سازی شده است.

طباطبایی نژاد با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی متنوع مانند«پهلوان شو» با محوریت ورزش زورخانه ای، جشنواره بادبادک ها، اجرای مردان بلندقامت، اجرای برنامه«عمو نوروز» در معابر شهری، بازی‌های توپی و مسابقات فرهنگی ورزشی در بوستان‌های شهری، افزود: استقبال شهروندان و مسافرین نوروزی از این برنامه‌ها تاکنون رضایت بخش و گسترده بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های درنظر گرفته شده در دو بوستان بانوان پروانه و اردیبهشت، خطرنشان کرد: در این دو بوستان نیز برنامه‌های متنوعی برای بانوان و زنان شهر و زائران ورودی به قم در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی هنری شهرداری قم اجرای طرح «بوستان نمونه» با همکاری سپاه و بسیج برای رسیدن به بوستان تراز انقلاب، اظهار داشت: این سازمان همچنین در برگزاری برنامه های فرهنگی همکاری تنگاتنگی با سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی هنری شهرداری قم با بیان اینکه تاکنون ۸۰ اجرا در بوستان‌ها و خیابان‌ها و غیره انجام شده است، تاکید کرد: تا پایان تعطیلات نوروزی بیش از ۳۰۰  تئاتر در سطح شهر قم به اجرا در می آید./***

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.teafuqem8sfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما