تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب : 7575
رئیس کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات شورای شهر قم از اختصاص 90 میلیارد ریال برای احداث بوستان بانوان در منطقه دو شهرداری قم در بودجه سال 1401 خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری معصومه آمره در گفت‌وگویی، با اشاره به نیاز و مطالبه جدی بانوان منطقه دو در خصوص فضاهای اختصاصی ورزشی و تفریحی، اظهار داشت: به همین منظور در بودجه سال آینده، احداث یک بوستان بانوان در این منطقه پرجمعیت شهر قم نهایی شده است.

وی اصل و اهمیت توزیع متوازن و عادلانه فضاهای سبز شهری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: باید شرایطی در شهر ایجاد شود تا دسترسی و استفاده از فضاهای تفریحی و تفرجگاه‌ها به سهولت در دسترس تمام شهروندان قرار بگیرد.

رئیس کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات شورای شهر قم با بیان اینکه زنان نیمی از جامعه و جمعیت شهر قم را تشکیل می‌دهند، ابراز کرد: در برنامه‌ها، پروژه‌ها و اجرای تمام سیاست‌گذاری‌های شهری باید به پیوست های فرهنگی به‌خصوص خانواده و رفع نیازهای زنان از امکانات و خدمات شهری توجه لازم صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد ایجاد فضایی سالم با رویکرد اسلامی در راستای افزایش روحیه شادابی و نشاط بانوان، تأمین فضاهای ورزشی ویژه بانوان، تأمین آرامش در نهاد مقدس خانواده در محیطی امن از ضرورت‌های توسعه و احداث پارک بانوان در سطح شهر است.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: بوستان بانوان با زمان‌بندی مناسب می‌تواند مورداستفاده همه همشهریان قرار گرفته و ضمن افزایش استفاده از فضاهای سبز شهری موجب استفاده بهینه از این زیرساخت‌ها و امکانات شود.

وی ادامه داد: با توجه به حمایت شورای ششم از مطالبات بانوان امید می‌رود، شهرداری قم در سال پیش رو گام‌های مؤثرتری در حوزه نشاط اجتماعی زنان که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، بردارد.

آمره در پایان با بیان اینکه تنها با توسعه و احداث پارک بانوان نمی‌توان مطالبات زنان را پاسخ گفت، اظهار داشت: باید نگاه حمایتی به حوزه زنان در ساختارهای مدیریتی جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ش

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.edeiw6dttgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما