تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب : 7474
مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم از اختصاص 160 هکتار پارکینگ در ایام نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: این حجم پارکینگ شامل 45 هزار پارکینگ خودرو سواری و 4 هزار پارکینگ برای اتوبوس است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید امیرعباس صفوی امروز در نشست رسانه‌ای ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم که در سالن جلسات معاونت خدمات شهری شهرداری قم برگزار شد، به هم‌زمانی ایام نیمه شعبان و تعطیلات نوروز اشاره کرد و اظهار داشت: امسال برای مدیریت ترافیک شهر و برگزاری مراسم نیمه شعبان با کمترین گره ترافیکی تدابیر لازم اندیشیده شده که برای نخستین بار از مشاور کمک گرفته‌شده است.

وی از اختصاص ۱۶۰ هکتار پارکینگ در ایام نیمه شعبان خبر داد و افزود: ۱۶۰ هکتار پارکینگ توسط ۸ تیم و ۵۰۰ نفر در حال آماده‌سازی بود که بیش از ۹۰ درصد آن آماده‌شده که شامل ۴۵ هزار پارکینگ خودرو سواری و ۴ هزار پارکینگ برای اتوبوس است.

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: در ایام نیمه شعبان ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی و ۲۰۰ اتوبوس، تمام‌مسیرهای منتهی به حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران را پوشش داده و تلاش شده سه محور ایمنی، آرامش و روانی جریان ترافیک و تأمین حداکثری دسترسی در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود.

وی از مشخص شدن سه کریدور یک‌طرفه منتهی به مسجد مقدس جمکران خبر داد و ابراز کرد: پارکینگ‌ها در نزدیک‌ترین محل به مسجد مقدس جمکران مشخص‌شده و امسال بر بخش‌های نرم‌افزاری تأکید شده و در روزهای ۵ شنبه و جمعه ناوگان اتوبوس‌رانی در تمام‌مسیرها رایگان است.

صفوی، از طراحی مسیر سبز در بلوار پیامبر اعظم(ص) خبر داد و یادآور شد: امسال نیز در بلوار پیامبر اعظم(ص) به‌صورت ویژه مسیر سبز دیده‌شده و خدمات خوبی در مسیر ۷ کیلومتر ارائه می‌شود و اتوبوس و تاکسی ویژه‌ای در این مسیر تردد خواهد کرد.

وی دو مسیر ورودی شهر از طرف تهران و اراک را موردبررسی قرارداد و خاطرنشان کرد: یکی از مسیرها از آزادراه تهران- قم با هماهنگی اداره راهداری به‌صورت مستقیم تا عوارض قم-کاشان بوده تا خودروها از این مسیر به میدان بقیه‌الله هدایت شوند و عوارض ورودی‌ها حذف‌شده است.

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم ادامه داد: دومین مسیر از ورودی اراک تا مسجد مقدس جمکران طراحی‌شده تا خودروها در مسیر بلوار نیک‌اندیش به سمت مسجد مقدس جمکران هدایت شوند.

انتهای پیام/ن****

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.5052yt0ooa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما