تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب : 7365
پنجمین پویش "درخت دوستی بنشانیم" همزمان با روز درختکاری به همت شهرداری قم آغاز شد.
اهداف پنجمین پویش”درخت دوستی بنشانیم” در قم/از ارتقای و توسعه فضای سبز تا برنامه‌ریزی گسترده برای نهادینه کردن
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری جلب مشارکت شهروندان در حفظ و توسعه فضای سبز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سالانه مدیریت شهری قم میلیاردها تومان اعتبار در این خصوص صرف می‌کند، چراکه نگهداری، توسعه و حفظ فضای سبز بدون همراهی و همکاری شهروندان بسیار دشوار خواهد بود.

در همین راستا تدوین برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی در راستای بهبود و ارتقای فرهنگ شهروندی در حوزه فضای سبز طی ۶ سال گذشته به‌صورت جدی‌تر در برنامه‌ریزی‌های شهرداری قم شکل‌گرفته است و به همین منظور پویش«درخت دوستی بنشانیم» در شهر قم به‌عنوان شهر پایلوت کشوری آغاز شد.

این پویش به دلیل تأثیرگذاری و موفقیتی که در شهر قم به همراه داشته طی سال‌های گذشته به‌عنوان یک پویش ملی به شهرهای کشور ابلاغ شد تا امر نگهداری و توسعه فضای سبز با مشارکت شهروندان بیش از گذشته رونق پیدا کند.

پویش درخت دوستی بنشان، در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت شرایط بیماری و با اولویت تعامل در فضای مجازی انجام و با استقبال بیش از ۵۰ هزارنفری شهروندان در برنامه‌های مختلف این پویش همراه شد.

پنجمین پویش«درخت دوستی بنشانیم» در همین راستا امسال به همت شهرداری کلان‌شهر قم و سازمان پارک‌ها و فضای سبز با هدف استفاده از ظرفیت شهروندان در توسعه و نگهداری فضای سبز برگزار خواهد شد.

افتتاح پروژه‌های فضای سبز با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی در ۴۰۰ هزار مترمربع، مسابقات شهروندی حوزه فضای سبز با هدف فرهنگ شهروندی در توسعه فضای سبز مانند مسابقه “باغچه” و برترین فضای سبز خانگی، مسابقه خانوادگی”سبزینه” با مشارکت ویژه دانش آموزان، مسابقه” نامه‌ای به باغبان”، مسابقه” تیمچه” در خصوص برترین فضای سبز اصناف و کسبه، رونمایی از مجموعه سامانه‌های شهروندی مانند سامانه” بهارانه” برای توزیع رایگان نهال در درب خانه‌ها”، سامانه” اقاقیها” باهدف مشارکت مدارس و مجتمع‌های مسکونی در کاشت و نگهداشت نهال، “سامانه باغبان یار” با هدف ارائه تخفیفات مراکز تفریحی به شهروندان، سامانه کاشانه با هدف کاشت نهال در مجتمع‌های مسکونی و سامانه” کوچه سبز محله” با هدف کاشت محلات و کوچه‌های کم‌عرض فاقد فضای سبز در همین رابطه پیش‌بینی‌شده است.

انتهای پیام/***ش



 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.eqma2bq1pla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما