تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب : 7178
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با تأکید بر آمادگی برای برطرف کردن موانع قانونی در حوزه میراث گفت: همکاری میراث فرهنگی و شهرداری می‌تواند علاوه بر زیباسازی شهر، عامل رونق اقتصادی و ایجاد درآمدهای پایدار در شهر شود.
تقدیر از همکاری شهرداری قم با میراث فرهنگی/لزوم همکاری شهرداری در ساماندهی بازار کهنه و تیمچه فرش قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا ارجمندی امروز در دیدار با پیام جوادیان سرپرست سازمان زیباسازی و مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، تعامل بین شهرداری و دستگاه‌های گردشگری را در توسعه صنعت گردشگری بسیار مهم دانست و اظهار داشت: در استان قم با محوریت زیارت باید طوری عمل کنیم که ذهنیت مسافران و گردشگران را تغییر دهیم.

وی ارائه خدمات در حوزه گردشگری و زیارتی را موردتوجه قرارداد و افزود: برای تغییر ذهنیت مسافران درباره شهر قم و توجه به مقوله گردشگری و برگزاری جشنواره‌های محلی پروژه‌های خوبی در استان کلید خورده و امیدواریم بتوانیم در حوزه گردشگری علاوه بر پذیرایی، این حوزه را نیز تقویت کنیم و البته کارهای خوبی در دست انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، ایجاد فضاهای گردشگری را یکی از اقدامات شهرداری دانست و ابراز کرد: عملکرد شهرداری باعث شده دیدگاه ما به شهرداری مثبت باشد و با توجه به تجربه من نسبت به ۱۲ سال پیش، شهر بسیار توسعه پیداکرده و باید یک رابطه تعریف‌شده‌ای بین این دو ارگان ایجاد کنیم.

وی حوزه میراث را نیز بخشی از گردشگری عنوان و تصریح کرد: امروز در تمام دنیا به حوزه میراث به‌عنوان بخشی از گردشگری نگاه می‌شود و ما در این حوزه آمادگی تعاملات با شهرداری را داشته و امیدواریم بتوانیم حوزه میراث را برای گردشگران آماده کرده و نگاهی فراتر از حفظ و نگهداری نسبت به آن داشته باشیم.

ارجمندی، ظرفیت‌های بازار کهنه را به‌عنوان یک نمونه گردشگری مطرح کرد و یادآور شد: بهسازی فضای بازار کهنه از هفته آینده آغازشده و این بازار از چند جهت قابل‌توجه است، واقع‌شدن این بازار در محور مسجد جامع تا مسجد چهل اختران می‌تواند یک محور گردشگری باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه بازار کهنه یک بازار متروکه شده و شهرداری با مرمت کف بازار گام مهمی برای رونق دوباره بازار برداشته و میراث مرمت کف و جداره آن را انجام خواهد داد و نیاز داریم خود بازاری‌ها هم مشارکت کرده و در مورد زیباسازی و نورپردازی آن از شهرداری ایده می‌خواهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم تأکید کرد: بازارهای سایر نقاط شهرها مکان‌هایی دیدنی و زیبایی شده و طراحی ویژه‌ای دارند و امیدواریم این اتفاق برای بازار کهنه نیز رقم خورده و بتوانیم بازارهای قم را به مکان‌های گردشگری تبدیل کنیم.

وی در ادامه تیمچه را یک ظرفیت گردشگری ویژه معرفی کرد و گفت: تیمچه زیبایی و ظرفیت گردشگری ویژه‌ای دارد، اما هنوز برای گردشگر آماده نشده و میراث فرهنگی آمادگی ساماندهی این مکان تاریخی را دارد و حضور شهرداری می‌تواند در زیباسازی و ساماندهی آن تعیین‌کننده و کمک‌کننده باشد.

ارجمندی، همکاری شهرداری و میراث فرهنگی را لازم و ضروری خواند و یادآور شد: با توجه رویکرد شهردار قم نسبت به گردشگری و همچنین پروژه‌های مشترکی که این دو دستگاه باهم دارند، ما آمادگی این راداریم که مشکلات قانونی پیش رو این بخش را در جهت اجرای کامل پروژه‌ها برطرف کنیم.

وی از شهرداری درخواست جلسات کارشناسی مشترک کرد و گفت: خوشبختانه اعتبار خوبی به قم اختصاص داده‌شده و امیدواریم به کمک هم بتوانیم مواردی مانند بازارها را ساماندهی کرده و رونق داده و برای گردشگر زیبایی‌های لازم را ایجاد کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم خاطرنشان کرد: درصورتی‌که شهرداری نورپردازی بازار کهنه را بر عهده بگیرد، می‌توانیم یادگاری بزرگی را برای شهر قم به‌جا بگذاریم، البته نخستین محور در ۱۲ سال پیش محور بیت امام خمینی (ره) بود و دوباره آن را احیا می‌کنیم.

وی ادامه داد: احیای بافت تاریخی توسط شهرداری امیدواری‌های زیادی برای ما ایجاد کرده و امیدواریم این تعاملات و همکاری‌ها بتواند حوزه گردشگری قم را رونق داده تا ذهنیت مسافران را از شهری زائری به شهری مذهبی  تاریخی تغییر دهیم.

ارجمندی در پایان تعامل بین دو دستگاه را عامل توسعه صنعت گردشگری دانست و تأکید کرد: رونق و توسعه گردشگری می‌تواند باعث رونق اقتصادی و ایجاد درامدهای پایدار در شهر شده و انگیزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز در شهر افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/***ن

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdce.f8fbjh8zv9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما