تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۷
کد مطلب : 7176
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: تلاش شده در کنار مراکز فرهنگی و تاریخی، به ارتقاء هویت شهری و تعلق شهروندان توجه ویژه شود و اقداماتی در این راستا تعریف‌شده تا مراکز فرهنگی و تاریخی در کنار درآمدزایی، نقش مهمی در ارتقای فرهنگ شهروندی داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوریحجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری برای توسعه فعالیت‌ها در سطح شهر اظهار داشت: با اضافه شدن مجموعه فرهنگی گنبد سبز به سازمان، در حال حاضر در کنار این مجموعه با دو فرهنگسرا و چهار سرای محله در حال فعالیت هستیم.

وی با بیان اینکه یک دوره جدید برای جوانان به‌عنوان کارآفرینی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تعریف و اجرایی شده است، ابراز کرد: رشته‌های سفالگری، انگشتر سازی، دورهای تخصصی گردشگری و دوره‌های جدید دیگری نیز در این راستا به فعالیت‌های سازمان افزوده‌شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: تلاش شده در کنار مراکز فرهنگی و تاریخی، به ارتقاء هویت شهری و تعلق شهروندان توجه ویژه شود و اقداماتی در این راستا تعریف‌شده تا مراکز فرهنگی و تاریخی در کنار درآمدزایی، نقش مهمی در ارتقای فرهنگ شهروندی داشته باشند.

وی توجه به اقتصاد حوزه فرهنگ را یکی از دغدغه‌های سازمان دانست و افزود: تعدادی از تورهای گردشگری به‌منظور آشنایی و معرفی ظرفیت‌های شهر قم توسط این سازمان در حال برگزاری است و در برخی از این تورها به اشتغال‌زایی و کسب درآمدهای پایدار در این حوزه توجه شده است.

طباطبایی نژاد از تدوین ۶ درس‌نامه نیز خبر داد و تأکید کرد: نقاط ضعف شناسایی‌شده اما زیرساخت‌های ارتباطی با مردم برقرار نیست و شیوع کرونا باعث شده ارتباطی که بین مردم برقرارشده بود قطع شود و هنوز نتوانسته‌ایم ارتباط قبل را با شهروندان در فضای مجازی برقرار کنیم.

انتهای پیام/***ن

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.mqma2bqsela82.html
نام شما
آدرس ايميل شما