تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۴
کد مطلب : 7136
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: شهرداری قم در توسعه شبکه فیبر نوری و ایجاد زیرساخت لازم برای راه‌اندازی نسل جدید اینترنت ثابت و سیار نقش اساسی دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمدرضا گروسی در آیین آغاز پروژه توسعه شبکه فیبر نوری «FTTx» در قم اظهار داشت: از دستگاه‌های دولتی و شهرداری قم و شرکت ارتباطات زیرساخت در تخصیص اعتبارات لازم جهت توسعه شبکه فیبر نوری تشکر و قدردانی می‌کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم ادامه داد: امیدواریم با تعامل شهرداری قم شاهد توسعه زیرساخت‌های ارتباطات در این شهر به‌وسیله شبکه فیبر نوری و نسل جدید و پرسرعت اینترنت باشیم.

وی با تأکید مجدد بر نقش شهرداری قم در توسعه شبکه فیبر نوری در این شهر ابراز کرد: شهرداری در توسعه نسل جدید اینترنت سیار نقش اساسی دارد.

گفتنی است در قالب این پروژه، توسعه شبکه دسترسی ثابت مبتنی بر فیبر نوری با ارائه نیم میلیون پورت فیبر نوری از برنامه ۳ ساله واگذاری ۲۰ میلیون پورت بوده که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کلید زده شد.

اینترنت بر بستر فیبر نوری نوعی از اتصال به پهنای باند اینترنت است که تجربه سرعت به میزان ۱۰۰ مگابیت تا یک گیگابایت بر ثانیه را برای کاربران رقم می‌زند و زیرساخت اولیه برای توسعه شهر هوشمند تلقی می‌شود. فناوری فیبر نوری سال‌هاست در کشورهای توسعه‌یافته جایگزین خطوط مسی قدیمی‌تر شده‌اند.

انتهای پیام/***ش

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.payct1azqbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما