تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۱
کد مطلب : 6879
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به الزام قانونی در استفاده از پساب در توسعه فضای سبز شهری در قالب قانون هوای پاک،گفت: توسعه فضای سبز شهری باید با استفاده از پساب تصفیه شده و بهداشتی دنبال شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مجید عرفان منش به صورت ویدئوکنفرانس روز دوشنبه در بیست و ششمین نشست تخصصی مدیران عامل سازمان‌های سیما، منظر و فضای سبز شهری کلانشهرهای کشور در سالن رضوان شهرداری قم، با اشاره به تصفیه پساب و آبهای خاکستری در فضای سبز شهری، بیان کرد: حق النظاره یکی شرکت‌های خدمات‌رسان از شهرداری یکی از معضلات اصلی استفاده از پساب است، شرکت‌های خدمات رسان بدون اینکه کمترین خدمات مهندسی ارائه کرده باشند ۹۰ میلیارد تومان از شهرداری قم طلب کار هستند.

وی یادآور شد: در شهر اصفهان ۴ هزار میلیارد تومان برای توسعه تصفیه خانه‌های آب‌های خاکستری هزینه شده و هم اکنون این شهر بیشترین استفاده از پساب را در آبیاری فضای سبز در سطح کشور از آن خود کرده است.

عرفان منش با بیان اینکه ۵۷ میلیون متر مکعب نیاز آبی فضای سبز شهری اصفهان است، اظهار داشت: ۱۹.۵ میلیون متر مکعب از نیاز آبی فضای سبز شهرداری اصفهان از پساب تأمین می‌شود.

وی با اشاره به نحوه اجرای قانون هوای پاک در حوزه فضای سبز شهری، اظهار داشت: این قانون از زمان ابلاغ تاکنون به درستی به مرحله اجرا درنیامده و لازم است تا برخی بازنگری‌ها در آن به خصوص در زمینه تخصیص پساب به فضای سبز شهری صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان یادآور شد: در استفاده از پساب نباید بی محابا به سمت آن برویم بلکه در کنار استفاده از پساب باید مباحث بهداشتی و سموم، سرب و غیره مورد توجه باشد تا در آینده فضای سبز شهری مخاطره آمیز نباشد.

وی بیان کرد: مسئولان فضای سبز شهرداری اصفهان در وسط میدان جنگ کمبود منابع آبی و خشکی زاینده‌رود قرار دارند و این مساله در توسعه سرانه‌های سبز تاثیرگذار بوده است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان ابراز داشت: خشکسالی و آلودگی‌های صنعتی از چالش‌های مهم این سازمان در افزایش سرانه‌های سبز شهری و جنگلی است.

عرفان منش خاطرنشان کرد: طی سالهای خیر گاهی بدون هدف و مطالعات کارشناسی نهال و درختچه در بین شهروندان توزیع شده که به دلیل عدم مرغوبیت و سازگاری با محیط از بین رفته است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان تاکید کرد: برای توسعه و نگهداری فضای سبز جنگلی و شهری باید مساله درخت بانی و ایجاد باغات موضوعی در بین شهروندان مورد توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: توزیع هدفمند و در طول سال، نهال به شهروندان متقاضی به همراه آموزش نگهداری از نهال از اقدامات مهمی است که شهرداری اصفهان برای جلوگیری از تکرار تجربه‌های ناموفق کاشت درخت به دنبال آن است.***/ش

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.zb0urhbw9iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما