تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۹
کد مطلب : 6699
سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: باوجوداینکه قانون مناسب‌سازی معلولان از پشتوانه قانونی قدرتمندی برخوردار است اما در مرحله اجرا دچار مشکل است و به‌درستی به آن پرداخته نمی‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مسعود میلانی امروز در بیست و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا، با اشاره به‌ضرورت متناسب‌سازی پروژه‌های عمرانی برای معلولان و افراد خاص، افزود: مهندسان طراح و ناظر باید نسبت به مناسب‌سازی دقت کافی داشته باشند و از این مسئله مهم به‌راحتی عبور نکنند.

وی ادامه داد: باوجوداینکه قانون مناسب‌سازی معلولان از پشتوانه قانونی قدرتمندی برخوردار است اما در مرحله اجرا دچار مشکل است و به‌درستی به آن پرداخته نمی‌شود.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم مسئله نماهای رومی و سیما و منظر شهری را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: جلسات بررسی سیما و منظر با حضور نمایندگان نظام‌مهندسی در سطح مناطق مختلف به‌صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری مناطق موظف هستند تا نسبت به عارضه‌سنجی ساختمان‌های تازه تأسیس در خصوص حمل‌ونقل و ترافیک اقدام نمایند.

وی کیفیت نه‌چندان مطلوب ساختمان‌های قبلی احداث‌شده با نظارت نظام‌مهندسی ساختمان را از عوامل خودداری شهروندان از دریافت پایان کار دانست و گفت: مهندسان باید در طراحی و نظارت ساختمان‌ها به نحوی عمل کنند تا خروجی کار یک پروژه با کیفیت باشد تا از بخشی از نارضایتی شهروندان کاسته شود.***/ش

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.9b0urhb09iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما