تاریخ انتشار :شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۳
کد مطلب : 6486
سرپرست منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به اهمیت تولید سرمایه از صنعت گردشگری و زائرپذیری شهر مقدس قم گفت: اگر ماندگاری زائران در قم افزایش یابد در بهبود اقتصاد پایدار شهری اثر قابل‌توجهی خواهد گذاشت.
تلاش مدیریت شهری قم برای افزایش ماندگاری زائران/لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای پذیرایی و استقبال از زائران نیمه شعبان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  زین‌العابدین قراچورلو در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر ویژه نیمه شعبان ۱۴۰۰ شهرداری قم، با اشاره به اهمیت پیش‌بینی اقدامات لازم برای استقبال از زائران و مسافران نیمه شعبان و ایام نوروز اظهار داشت: باید از تجربیات موفق کشورهای دیگر در سفر و مراسم‌های مردمی که به‌صورت مردمی انجام می‌شود استفاده کنیم، درحالی‌که در کشور ما برعکس برخی کشورهای دیگر، کار از دست مردم گرفته‌شده و به نهادهای دولتی واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه شکل و سبک پذیرایی و استقبال از زائران اربعین در کشور عراق می‌تواند الگوی موفقی برای استقبال  از زائران ورودی به شهر مقدس قم باشد، گفت: بسیاری از مردم متدین شهرهای دیگر حاضر هستند همان اقدامات و خدماتی که در اربعین در کشور عراق برای زائران امام حسین(ع) انجام می‌دهند، را در شهر قم نیز ارائه دهند، اما فرهنگ‌سازی و فضای قم برای این مباحث هنوز آماده نیست.

سرپرست منطقه پنج شهرداری قم یادآور شد: یکی از اقدامات مهمی که در خصوص خدمات‌رسانی مطلوب به زائران باید در قم انجام شود، این بوده که در درجه نخست فرهنگ پیاده‌روی مسیر حرم تا مسجد مقدس جمکران را نهادینه کنیم و اجازه ندهیم با روانه شدن خودروهای شخصی تا نزدیکی این دو مکان مقدس، عملاً ترافیک مانع از سایر خدمات‌رسانی‌ها شود.

وی با تأکید بر اینکه باید کاری کنیم که حمل‌ونقل مسافران و زائران به حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران از طریق حمل‌ونقل عمومی انجام بگیرد ابراز کرد: خودروهای سواری در پارکینگ‌های ورودی شهر مستقر شوند.

قراچورلو اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری باید بتواند با ایجاد جذابیت‌ها و زیرساخت‌های لازم ماندگاری زائران را افزایش دهد که اگر زمان ماندگاری زائران در قم به دو روز افزایش یابد اثر زیادی بر اقتصاد شهر خواهد گذاشت.***/ش

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.cdviw6djvgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما