تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : 6120
مشاور وزیر کشور گفت: موضوع حمل و نقل شهری و پسماند دو موضوع مهمی است که وزیر کشور نسبت به آن تاکید ویژه دارند و به زودی قرارگاه خاصی در این دو حوزه راه اندازی خواهد شد.
قرارگاه خاص مدیریت پسماند راه اندازی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مجید طهوری روز چهارشنبه در هفتمین نشست روسای سازمان‌های مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور در سالن رضوان شهرداری قم، اظهار کرد: با تشکیل این قرارگاه شاهد بهبود کمی و کیفی مدیریت پسماند وهمچنین حوزه حمل و نقل ترافیک در سطح کشور خواهیم بود.

مشاور وزیر کشور یادآور شد: مدیریت زنجیره پسماند باید اقتصادی و جذاب برای بخش خصوصی باشد تا مجبور نباشیم از بودجه‌های محدود دولتی برای مدیریت این حوزه و تصدی گری دولت تداوم یابد.

به گفته وی، تسریع در پروژه‌های حوزه مدیریت شهری و پسماند از مسائل مهمی است که وزیر کشور نسبت به آن تاکید کرد دارد.

مشاور وزیر کشور یادآور شد: برای اقتصادی شدن حوزه مدیریت پسماند نشست‌های متعددی طی هفته‌های اخیر انجام شده و در این راستا نسبت به همسویی و همگرایی شرکت فعال بخش خصوصی در عرصه مدیریت پسماند مورد توجه بوده است.

طهوری بیان کرد: تفکیک از مبدأ، یک تکلیف مهم قانونی است که عملیاتی شدن آن سبب بهبود کل فرآیند و اقتصادی‌تر شدن بخش پسماند می‌شود؛ ارتقای فناوری در بخش دفع پسماند نیز از رویکردها و اولویت‌های وزارت کشور در دوره جدید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

مشاور وزیر کشور گفت: غنی و بهینه کردن کود کمپوست برای افزایش جذابیت برای بخش خصوصی و کشاورزان نیز باید توسط سازمان‌های مدیریت پسماند در کنار ارتقای فناوری‌های زباله سوزی جدی گرفته شود.

طهوری افزود: تأمین منابع و موضوع تهاتر نیز به عنوان یکی از رویکردهای دولت در پیشبرد پروژه‌های حوزه مدیریت پسماند و سازمان‌های تابعه شهرداری در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است.***

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.unik49n6w5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما