عضو شورای اسلامی شهر قم از در دستور کار قرارگرفتن طرح تدوین شناسنامه محلات قم در کمیته توزیع عادلانه خدمات اين شورا خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری معصومه آمره با اشاره به فعالیتهای در حال اجرای کمیته توزیع عادلانه خدمات در شورای اسلامی شهر قم، اظهار داشت: با توجه به فقدان اطلاعات جامع و یکپارچه در خصوص محلات قم، و توجه ویژه به توسعه محلات کم برخوردار طرح تدوین شناسنامه محلات قم بر اساس بهرهمندی از امکانات و خدمات شهری و تحلیل نقاط ضعف و قوت، در دستور کار کمیته توزیع عادلانه خدمات شورای ششم قرار گرفت.
وی هدف از برنامه را استفاده از تحلیل وضع موجود و با رویکرد تبیین افق راه آینده دانست و خاطرنشان کرد: این طرح سندی برای توسعه متوازن شهری و مبنای تصمیمگیری و اولویت اقدامات شهرداری باشد.
عضو شورای اسلامی شهر قم در ادامه همچنین یکی از ملزومات هوشمندسازی در مدیریت شهری را تعامل و ارتباط مؤثر نظامهای مدیریتی در مدیریت شهری برشمرد و ابراز کرد: نظام برنامهوبودجه، نظام فناوری اطلاعات، نظام منابع انسانی همه باید با یکدیگر مرتبط باشند بهنحویکه بهصورت یکپارچه عمل کنند و جزیرهای نباشند.
به گفته وی، در حوزه هوشمندسازی این نظامات باید به هم متصل و یکپارچه شوند تا بتوان به سمت هوشمندسازی حرکت کرد.
آمره با تأکید بر اینکه هوشمندسازی باید در راستای نیازها و اولویتهای مردم باشد، افزود: نیازها و اولویتهای مردم در حوزه مدیریت شهری را باید در تعامل با آنها احصاء کنیم و سپس در بحث هوشمندسازی به سمت خدماتی حرکت کنیم که نیاز مردم است؛ این اتفاق موجب میشود خدمات درستی ارائه دهیم که پاسخگوی نیازهای مردم باشد و در چنین شرایطی آنها نیز همراهی خواهند کرد.
وی تصریح کرد: مهمترین ذینفع مدیریت شهری در شهر، مردم هستند، اگر بر اساس نظرات شهروندان حرکت کنیم، آنها هم بیشک ما را همراهی خواهند کرد و لذا در حوزه برنامهریزیها نیز باید بر اساس نظامات و نگاهها و اولویتهای مردمی گام برداریم.**