تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب : 5537
معاون دادستان قم گفت: باید سازه‌های بوستان بر اساس معماری اسلامی ایرانی طراحی‌شده و از متخصصان این حوزه برای همکاری و هم‌اندیشی دعوت می‌کنیم تا بوستان با نگاهی نو و دگراندیش طراحی شود.
دعوت از متخصصان حوزه معماری برای طراحی بوستانی در طراز اسلامی– ایرانی/قم می‌تواند پیشتاز این بوستان در جهان اسلام باشد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفضل تحریری در نشست و هم‌اندیشی طراحی بوستان در طراز اسلامی – ایرانی در سالن جلسات شهرداری قم، با اشاره به تحقیقات مبانی و نظری انجام‌شده با موضوع بوستان اسلامی اظهار داشت: باید اعتراف کنیم جای چنین بوستان شاخصی در کشورهای جهان اسلام خالی است.

وی با تأکید بر جایگاه شهر قم در جهان اسلام افزود: باید چنین بوستانی برای نخستین بار در شهر قم طراحی و احداث‌شده و سپس به‌عنوان یک بوستان شاخص در سطح ملی و بین‌المللی  مطرح و اجرایی شود.

معاون دادستان قم با تأکید بر توجه تخصصی به شاخص‌های بوستانی در طراز اسلامی – ایرانی تصریح کرد: تنها با نگاه خرد و تخصصی می‌توانیم راهکاری عملی برای طراحی این بوستان پیدا کنیم و باید در ابتدای کار تنها به نحوه معماری و فضای آن توجه کنیم.

وی سپس با ارائه پیشنهاد تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای طراحی و معماری بوستان یادآور شد: بعد از اتمام طراحی و انتخاب معماری بوستان، به نوع و نحوه برنامه‌های فرهنگی در چنین بوستانی پرداخته و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تحریری ابراز کرد: باید سازه‌های بوستان بر اساس معماری اسلامی ایرانی طراحی‌شده و از متخصصان این حوزه برای همکاری و هم‌اندیشی دعوت شود تا بوستان با نگاهی نو و دگراندیش طراحی شود.

وی سپس به طراحی فضاهایی برای مطالعه، اجرای استیج و فضای بازی برای خانواده‌ها برای انتقال مفاهیم دینی در قالب‌های مختلف نیز اشاره کرد و گفت: می‌توانیم در طراحی سازه‌ها به مسائل اقتصادی نیز توجه داشته باشیم تا شهروندان را در مشارکت و حضور در بوستان تشویق کنیم.

وی اعلام فراخوان و مسابقه طراحی را نیز پیشنهاد داد و تأکید کرد: باید از همه دیدگاه‌ها و نظرات در قالب پنج شاخصه مشخص سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری قم در طراحی بوستان بهره ببریم تا بتوانیم بوستانی شاخص در طراز اسلامی – ایرانی در جهان اسلام تعریف کنیم. **

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.fbsurhbsziupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما