تاریخ انتشار :جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب : 5485
فیلم مستند «آخر رفاقت» با نگاه به زندگی شهید حاج احمد کریمی فرمانده گردان حضرت معصومه(س) لشکر 17 سپاه علی بن ابیطالب قم(ع) به همت شهرداري قم با حضور مسئولان ملی و استانی در باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس قم رونمایی شد.
مستند زندگی شهید حاج احمد کریمی با عنوان «آخر رفاقت» رونمایی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  فیلم مستند «آخر رفاقت» به کارگردانی داوود جلیلی و تهیه‌کنندگی کانون فرهنگی حدیث فتح در ۴۵ دقیقه تهیه‌شده که در آن برای نخستین بار تصاویر و فیلم‌های این شهید گرانقدر دفاع مقدس به تصویر کشیده شده است.

در فیلم مستند «آخر رفاقت» از روایت‌های هم‌رزمان و دوستان شهید حاج احمد کریمی فرمانده گردان حضرت معصومه(س) درباره سیره رفتاری و اخلاقی این شهید والامقام روایت‌های شنیدنی گردآوری‌شده است.
در مراسم رونمایی از مستند شهید حاج احمد کریمی، امیر سرتیپ منصور ونک معاون بازرسی ارتش جمهوری اسلامی، سردار محمدرضا موحد جانشین فرماندهی سپاه امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع)، سردار غلامرضا جعفری فرمانده لشکر ۱۷ امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) در دوران دفاع مقدس، حجت‌الاسلام لقمان‌پور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، احمد حاجی‌زاده دبیر ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم، اعضای شورای اسلامی شهر قم و جمعی از رزمندگان دفاع مقدس و هم‌رزمان شهید حاج احمد کریمی حضور داشتند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم در این مراسم اظهار داشت: برای ساخت و تهیه این مستند از بسیجیان دوران هشت سال دفاع مقدس تا سرداران و مسئولان بالارتبه نظامی کشور همکاری داشته‌اند تا زوایای زندگی این شهید به‌صورت بهتری به تصویر کشیده شود.
ابوالقاسم مقیمی با تأکید بر اینکه برخی از صحنه‌ها و تصاویری که در این مستند تولیدشده برای نخستین بار بوده که قرار است از آن‌ها رونمایی شود که بخشی از آن‌ها از آرشیو تلویزیون عراق گردآوری‌شده است، افزود: یکی از اهداف مهم این مستند قدردانی از دوستان و هم رزمندگان شهید احمد کریمی در طول دوران انقلاب و جنگ تحمیلی بوده است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه قم خاستگاه انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: مستندسازی انقلاب و دفاع مقدس باید در شهر مقدس قم به‌صورت جدی دنبال شود.
مقیمی خاطرنشان کرد: به‌زودی و پس از تملک نهایی املاک، خانه موزه شهید کلهری و شهید محسن فخری زاده توسط سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم راه‌اندازی خواهد شد.
به گفته وی، طی یک سال گذشته ۱۵ کتاب توسط سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم چاپ‌شده و به‌زودی تعداد این منشورات به ۲۰ عنوان اثر خواهد رسید.
گفتنی است شهید احمد کریمی فرمانده گردان حضرت فاطمه معصومه(س) لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) بود. «آخر رفاقت» روایتی از سیره و سلوک رفتاری سردار شهید حاج احمد کریمی همچنین روایت رفاقت‌های شهید کریمی با رزمندگان دفاع مقدس در دوره فرماندهی در لشگر ۱۷ علی ابن ابیطالب است که از زبان همرزمان او و با همت سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم تهیه و تدوین‌شده است.
در پایان این مراسم از همسر، خواهران و برادر شهید حاج احمد کریمی به همراه جمعی از همرزمان و دوستان این شهید شاخص شهر مقدس قم با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.j0k2yt0oka26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما