تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب : 5296
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: بیش از 90 درصد فضای سبز و پارک‌های شهری قم با سیستم‌های مکانیزه آبیاری می‌شود و از سال 95 به بعد هرسال مقدار قابل توجهی از آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز کاسته شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری پیام جوادیان در آیین امضای تفاهم‌نامه آموزشی با سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم اظهار داشت: با اقدامات انجام‌شده طی ۶ سال گذشته، قم از نظر توسعه سرانه‌های سبز در جایگاه سوم کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: درصورتی‌که سازمان آب منطقه‌ای استان، اجازه حفر چند چاه جدید به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بدهد استفاده از آب شرب جهت آبیاری عرصه‌های سبز به‌صورت کامل حذف خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم یادآور شد: طی ۶ سال گذشته مباحث علمی در توسعه فضای سبز شهر قم عملیاتی شده و کاشت درختانی چون اکالیپتوس و کاج که بیش از این تمام منظره شهر را به خود اختصاص داده بود با گونه‌های سازگار و متنوع‌تر دیگر جایگزین شده و چهره ظاهری شهر نسبت به قبل تفاوت کرده است.

به گفته وی، پویش”درخت دوستی بنشانیم” که سال ۹۶ به ابتکار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم راه‌اندازی شد یک سال بعد به‌عنوان یک پویش و طرح ملی موفق برای فرهنگ‌سازی توسعه و حفظ فضای سبز موردتوجه و اقبال قرار گرفته و هم‌اکنون این پویش در بسیاری از شهرها در حال اجرا است.

جوادیان با بیان اینکه تا سال ۹۴ هیچ رابطه و همکاری بین سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان پارک‌ها و فضای سبز به‌رغم نزدیکی حیطه فعالیت‌ها و رسالت‌ها در قم وجود نداشت ابراز کرد: از سال ۹۴ توسعه همکاری‌ها برای پیشبرد اهداف مشترک و بهبود سرانه‌های فضای سبز شهر قم در دستور کار این سازمان قرار داشته است.

وی با اشاره به برنامه این سازمان جهت ارائه گواهینامه به کارکنان باغبانی و فضای سبز شهری، گفت: طی این طرح کارگران و کارکنان باغبانی شهرداری قم پس از ارائه آموزش‌های لازم رتبه‌بندی می‌شوند و از تجربه کارکنان با تجربه استفاده بهینه‌ای خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تأکید کرد: یکی از اهداف اعطای گواهینامه آموزشی به کارگران باغبانی در کنار استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود، مقابله با روحیه سودجویی پیمانکاران و ایجاد امنیت شغلی این افراد است.

جوادیان با اشاره به اهمیت مسئله آموزش در حفظ و توسعه فضای سبز خانگی اذعان کرد: بیشترین علت نابودی گیاهان خانگی، آبیاری بیش‌ازحد است و در توافقنامه با سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی مباحثی جهت آموزش به شهروندان برای نگهداری گیاهان ساختمانی در نظر گرفته‌شده است.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.n0k2yt0x9a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما