تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب : 5240
اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم درباره تشکیل کمیته توسعه متوازن شهری بحث و بررسی انجام دادند.
بررسی تشکیل کمیته توسعه متوازن شهری در شورای اسلامی شهر قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری ، نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم صبح امروز با حضور شهردار، معاونان شهرداری، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر در سالن جلسات این شورا برگزار شد.

یکی از موضوعات مهم در این بررسی تشکیل کمیته توسعه متوازن شهری بود که معصومه آمره به‌عنوان یکی از اعضای جدید شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: هدف اصلی از تشکیل این کمیته، توجه ویژه به مباحث عرصه عدالت محوری و توزیع عادلانه منابع در مناطق مختلف است.

وی با بیان اینکه البته درباره نام دقیق این کمیته، پیشنهادهای مختلفی مطرح‌شده است که بررسی دقیق‌تری برای انتخاب نام نهایی انجام خواهد شد، افزود: تشکیل این کمیته در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه ویژه به مناطق کم برخوردار صورت خواهد گرفت.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر قم نیز درباره ضرورت راه‌اندازی این کمیته در مدیریت شهری ابراز کرد: مدیریت شهری در سال‌های اخیر اجرای کارهای بزرگی مانند بازگشایی معابر شهری را در دستور کار داشته‌اند.

حسن مالکی نژاد اضافه کرد: خوشبختانه این پروژه‌های بزرگ توانسته‌اند بخشی از مشکلات استخوان‌بندی شهر را حل کنند، اما باید توجه داشت که همزمان با این اقدامات لازم، از برخی محله‌های محروم غفلت داشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه بر این اساس، توجه به محله‌های کمتر برخوردار در اولویت دوره ششم شورای اسلامی شهر قم قرار دارد یادآور شد: ازاین‌رو شایسته است تا نمایندگان مردم در شورا هم بیشتر در مناطق محروم حضورداشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: باید گفت گاهی حتی بودجه‌های اندک هم می‌تواند بخش مهمی از مشکلات محله‌های محروم را رفع کند، ضمن آنکه این‌گونه اقدامات سبب ایجاد سرمایه اجتماعی بیشتری برای نظام و انقلاب خواهد بود.

مصطفی ملایی عضو دیگر شورای اسلامی شهر نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه باید بین دو مفهوم «عدالت» و «محرومیت‌زدایی» تفکیک ایجاد کرد، پیشنهاد داد تا تشکیل این کمیته بر اساس طرح‌های محرومیت‌زدایی دفتر رهبر معظم انقلاب در کمیسیون‌های تخصصی شهرداری و شورای شهر بررسی و برای تصویب نهایی به صحن علنی شورا ارائه شود.

در ادامه، عضو دیگر شورای اسلامی شهر نیز درباره این موضوع اظهار کرد: عنوان «محله‌های کم برخوردار» در بسیاری از قوانین آمده است و ازاین‌رو می‌توان از این عنوان برای جذب بودجه‌های لازم بهره بُرد.

روح‌الله امراللهی یادآور شد: کمیته مورد نظر می‌تواند با نام حمایت از محله‌های کم برخوردار و بهسازی آن‌ها فعالیت خود را آغاز کند.

همچنین نماینده دیگر مردم قم در شورای اسلامی شهر هم دراین‌باره خاطرنشان کرد: بحثی درباره ضرورت تشکیل این کمیته وجود ندارد، اما درعین‌حال لازم است تا شناسایی محله‌های محروم و نوع محرومیت آن‌ها در همه مناطق شهری در دستور کار قرار گیرد.

محسن محرّری یادآور شد: قطعاً تشکیل این کمیته سبب ایجاد حساسیت‌های لازم در فعالیت بخش‌ها و کمیسیون‌های تخصصی شهرداری و شورا خواهد شد و تأثیر لازم را در ردیف بودجه‌ها و اعتبارات خواهد گذاشت.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.0qpa2bqixla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما