تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب : 5162
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر با تأکید بر اینکه شهرداری قم همواره برای حفظ قم تاریخی و کهن پیشگام بوده و هست گفت: بازسازی مرکز محله‌ها، بقاع متبرکه و بازارهای تاریخی شهر نشانه‌ای از تلاش مدیریت شهری در حفظ بافت تاریخی است.
شهرداری قم همواره پیشگام حفظ بافت تاریخی بوده است/انتقاد از مانع‌تراشی برخی دستگاه‌ها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  روح‌الله امراللهی امروز در نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه شورای شهر، امین اموال مردم شهر است اظهار داشت: انتظار می‌رود تا حوزه املاک شهرداری در زمینه واگذاری و خریدها با جدیت بیشتری ورود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر، امین اموال مردم شهر هستند خاطرنشان کرد: به‌هرحال اهمیت تملکات و قیمت‌گذاری‌ها در محدوده شهری می‌طلبد تا مجموعه مدیریت شهری با دقت بیشتری درباره آن‌ها اقدام کند.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر با انتقاد از آسیب‌های واردشده به شهر به دلیل نگاه‌های بخشی هر یک از نهادها و سازمان‌ها گفت: به‌طور مثال برای شهر قم، ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی تعیین‌شده است، درحالی‌که بررسی‌ها نشان می‌دهد بخشی از این محدوده اصلاً بافت شهری نیست.
وی با تأکید بر اینکه شهرداری قم همواره برای حفظ قم تاریخی و کهن پیشگام بوده و هست ادامه داد: بازسازی مرکز محله‌ها، بقاع متبرکه و بازارهای تاریخی شهر نشانه‌ای از تلاش مدیریت شهری در حفظ بافت تاریخی است.
امراللهی در ادامه اذعان کرد: به‌هرحال در شرایطی که رهبر معظم انقلاب به رفع موانع و مانع زدایی اشاره می‌فرمایند، اما متأسفانه شاهد هستیم که برخی همچنان در فکر ایجاد مانع هستند؛ همه مسئولان باید منافع و حقوق مردم را در نظر داشته باشند.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری همواره به دنبال هماهنگی بین نهادها و سازمان‌های مختلف در شهر و استان قم بوده و هست ابراز کرد: کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر هم در دوره جدید خود به دنبال آن است تا در چهار سال پیشِ رو، به تقویت مجموعه‌های تاریخی شهر و بهسازی بافت تاریخی همت گمارد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر با تأکید بر اینکه برخی مسائل نباید مانع اجرای پروژه‌های مهم عمرانی و شهرسازی و معطل ماندن آن‌ها شود گفت: لازم است تا همه سازمان‌ها و نهادهای قم در کنار هم در حفظ و سازماندهی ساختار شهر فعال باشند و در تحقق این مهم ایفای نقش کنند.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.vdtiw6dy0giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما