تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۱
کد مطلب : 4990
قم- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم سیاست سازمان تبلیغات اسلامی در ایام محرم را در دو سال گذشته، پرهیز از تمرکز جمعیت و طراحی برنامه های متفاوت و نو بیان کرد.
طراحی برنامه های متفاوت برای عدم تمرکز جمعیت در زمان شیوع کرونا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری ، حجت الاسلام مرتضی شعبان زاده بعد از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در محرم امسال، اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با محوریت تشکل‌های مردمی و هیئات مذهبی سلسله‌ای از برنامه‌ها را ناظر به اقامه عزای سیدالشهدا علیه السلام تهیه و تنظیم کرده است، گفت: اجرای حداقل یک هزار برنامه در حسینیه‌های فضای باز با همکاری اداره کل‌های آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و شهرداری بخشی از این برنامه‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اجرای حسینیه سیار با همکاری صدا و سیما و سامانه حمل و نقل شهرداری قم از طریق رادیو قم با حضور شاعران آئینی و ستایشگران را دیگر اقدام این سازمان در ایجاد شور و شعور حسینی بیان کرد و افزود: تمرکز، سامان بخشی و تقویت یک هزار برنامه ویژه بانوان استان قم نیز بخشی دیگر از برنامه‌ها در ایام محرم و صفر خواهد بود.

وی حرکت به سمت برپایی حسینیه مجازی توسط فعالان مجازی را یکی دیگر از اقدامات این اداره کل خواند و ادامه داد: سلسله اقدامات چهارپایه خوانی، شعرخوانی عاشورایی و جلسات توجیهی با حضور رابطین سلامت، خطباء، واعظان و مداحان مجموعه اقداماتی است که در زمینه تنظیم شعائر حسینی در محرم امسال انجام شده است.

حجت الاسلام شعبان زاده با بیان اینکه به‌موجب دستورالعمل ستاد ملی کرونا مسئولیت اجرای شیوه نامه‌های برگزاری مراسم‌های عزاداری سیدالشهدا بر عهده سازمان تبلیغات است، گفت: از طریق برگزاری ستاد شئون ساماندهی مناسبت‌های مذهبی استان با همه دستگاه‌ها جلسات منظم برگزار کردیم و نتیجه آن برگزاری جلسات دانشگاه علوم پزشکی نیروی انتظامی و … با رابطین هیئات و محله‌ها بوده است.

وی با اشاره به حضور ۲۰ تیم نظارتی مردمی از هیئات و بازدید آنها از مجالس، ادامه داد: امیدواریم برنامه‌هایی امن و بدون شیوع در استان برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری جلسه با رابطین سلامت و امنیت در هفته گذشته در جمکران توسط ارگان‌های مربوطه خبر داد و گفت: رابطین هیأت‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر درباره مسائل بهداشتی توجیه شدند و آموزش‌های لازم را نیز دیده‌اند.

حجت الاسلام شعبان زاده با بیان اینکه افراد می‌توانند، انتقادات و شکایات از مراسم‌ها را با ارسال عدد ۱ به شماره پیامک ۱۰۰۰۴۶۱۵ اطلاع دهند، افزود: سیاست سازمان تبلیغات طراحی برنامه‌های نو و متفاوت به جهت پرهیز از تمرکز جمعیت در دو سال گذشته بوده تا حفظ جان مردم ایران مهمترین اولویت باشد.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.n0o2yt0nza26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما