تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۳
کد مطلب : 4977
شهر قم در اولین روز از ماه محرم سیاهپوش شد.
رخت عزا بر تن شهر قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری همزمان با آغاز ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش، جای جای شهر قم شاهد افراشته شدن علم عزا و نصب سیاهپوش شده است.

فضاهای عمومی شهر نیز با همت معاونت خدمات شهری و مناطق هشتگانه شهرداری قم رنگ و بوی ماه محرم به خود گرفته است و میادین و شوارع سطح شهر با نصب بیرق عزا و ریسه‌های مشکی به استقبال عزاداران حسینی رفته است.

فضاسازی میدان آستانه در جوار بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه(س) با نصب المان‌های عاشورایی در کنار سایر المان‌های در دیگر مناطق شهری از جمله اقداماتی است که توسط سازمان زیباسازی شهر قم به اجرا در آمده است.

تبلیغات محیطی سطح شهر نیز با همت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم به صورت ویژه‌ای به عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) اختصاص پیدا کرده است و پویش تبلیغات محیطی “زیر علمت امن‌ترین جای جهان است” به صورت کشوری در شهر قم نیز اکران شده است.

اکران تبلیغات محیطی در انواع سازه‌های تبلیغاتی شامل بیلبوردها، تابلوهای عرشه پل‌ها، استرابوردها، لم‌پست‌ها، پرتابل و سازه‌های آویز انجام شده و علاوه بر محدوده مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر، این پویش تبلیغاتی در دیگر مناطق شهری قم نیز اکران شده است.

همچنین برنامه‌های ویژه‌ای در بستر فضای رسانه‌ای برای عزاداران حسینی در نظر گرفته شده است که از طریق فضای مجازی شهرداری قم برای مخاطبان به اجرا در خواهد آمد و همچنین با همکاری برخی از نهادها و دستگاه‌ها از جمله صدا و سیمای مرکز قم، حسینیه سیار همه روزه یک ساعت قبل از اذان ظهر و یک ساعت قبل از اذان مغرب شور و نوای حسینی را پخش خواهد کرد و با هماهنگی‌های انجام شده در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قم اعم از اتوبوس و تاکسی پخش خواهد شد.

اتوبوس‌ها و تاکسی‌های فعال در شهر قم نیز به صورت یکپارچه با نصب پرچم‌ها و پوسترهای عزاداری سیاهپوش شده‌اند.

این اقدامات در طول ۲ ماه ایام عزاداری به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و تلاش خواهد شد تا تعظیم شعائر حسینی و ایجاد حال و هوای عزاداری اهل بیت علیهم السلام در سطح شهر قم به بهترین شکل دنبال شود.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.ya5ct1a3ybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما