تاریخ انتشار :جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۲
کد مطلب : 4911
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: ترویج علم و یاری رساندن به محرومان، تأسی به سیره نورانی امام سجاد(ع) است.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  آیت الله احمد عابدی در همایش حضرت زین العابدین و نیز افتتاحیه ساختمان مرکز تخصصی صحیفه سجادیه ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این همایش و بانیان تأسیس این مجموعه اظهار کرد: در شهر مقدس قم به لطف الهی مراکز قرآنی و دینی بسیاری وجود دارد اما متأسفانه تاکنون مرکز تخصصی صحیفه سجادیه وجود نداشته و از این حیث باید از بانیان و حامیان تأسیس این مرکز تشکر و قدردانی کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به نهضت علمی و فرهنگی امام سجاد(ع) در دوران پرمشقت و خفقان آلود بعد از شهادت سیدالشهدا(ع) ابراز کرد: حضرت زین العابدین(ع) در زمانه ای که شاید 20 نفر محب و دوستدار اهل بیت(ع) به معنای واقعی کلمه وجود نداشت، در نشر معارف الهی و مکتب اهل بیت(ع) بسیار کوشید.

وی افزود: ایشان در آن زمان خانواده‌های بسیاری را از حیث مالی و کمک به ارتزاق آن‌ها تحت پوشش قرار داده بود که طبعاً اکثر آن‌ها شیعه و محب اهل بیت(ع) هم نبوده‌اند و ما نیز با تأسی به سیره نورانی ایشان باید در رفع نیازمندی‌های افراد فارغ از این که شیعه یا سنی و یا حتی مسلمان یا غیرمسلمان باشند، بکوشیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت فوق العاده کسب علم و دانش و حرمت گذاشتن به عالمان در کلام و سیره امام سجاد(ع) گفت: صحیفه سجادیه حاوی عالی ترین مضامین دعاست اما باید توجه داشت که عبادت منحصر در دعا نیست، هر چند که یکی از شاهکارترین مظاهر عبادت همین دعاست که به طور خاص در صحیفه سجادیه بروز و ظهور یافته است.

آیت الله عابدی اضافه کرد: عبادت معنا و مفهوم و دایره وسیعی دارد به طوری که فکر کردن و مطالعه کردن نیز عبادت محسوب می شود و از این منظر نیز ترویج علم و دانش و فرهنگ تأسی به سیره نورانی حضرت سیدالساجدین(ع) است.

وی با بیان این که امامان ما عالم پرور بوده و بر اهمیت علم و دانش بسیار تأکید داشته اند، گفت: ان شاءالله به برکت امام سجاد(ع) و کنگره صحیفه سجادیه در آینده ای نزدیک استان هرمزگان از جمله مراکز اصلی علم و فرهنگ باشد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.q9trak9yqpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما