تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب : 4811
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با ابراز نگرانی از افزایش ابتلا و بستری کرونایی در استان تأکید کرد: اگر وضعیت موجود ادامه یابد و مردم توجه ویژه ای به رعایت شیوه نامه های بهداشتی نداشته باشند، شاید مجبور به راه اندازی بیمارستان صحرایی در قم باشیم.
 احتمال راه اندازی بیمارستان صحرایی در قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمدرضا قدیر که در نشست امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا سخن می گفت با بیان این که حدود ۷۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند اظهار کرد: از این تعداد، بیش از ۱۲۰ نفر در وضعیت بدحال قرار دارند.

وی با اشاره به بستری روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ بیمار جدید کرونایی در استان خاطرنشان کرد: درمان کرونا را باید در دوری از ترددها و تجمع ها جُست، در حالی که متأسفانه وضعیت قم اینگونه نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین با تاکید بر این که بدنه بهداشت و درمان استان پاسخگوی تداوم وضعیت فعلی نیست اذعان کرد: همه دستگاه ها و نهادها باید برای مبارزه جدی تر با کرونا به صحنه بیایند و وظایف خود را بر عهده گیرند.

وی با اعلام هشدار نسبت به تداوم وضعیت فعلی و افزایش ابتلا و بستری های کرونایی گفت: این وضعیت می تواند ضرورت راه اندازی بیمارستان صحرایی را در استان به دنبال داشته باشد.

قدیر همچنین اضافه کرد: دغدغه امروز دانشگاه علوم پزشکی استان تنها در واکسیناسیون نیست، بلکه یکی دیگر از دغدغه های ما تلاش برای عدم کمبود دارو و عدم کمبود تخت بیمارستانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان درباره واکسیناسیون کرونا نیز بیان کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر ۳۰ هزار دُز واکسن کوو ایران برکت به استان وارد شد تا روند واکسیناسیون علیه بیماری کرونا شدت بگیرد.

وی اضافه کرد: البته باید دانست که واکسیناسیون، یک امر ملی است و تنها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی نیست، بنابراین همه باید به صحنه بیایند و وظایف خود را انجام دهند.

قدیر همچنین خواستار راه اندازی حداقل سه مرکز جدید تجمیعی واکسیناسیون بویژه در پردیسان و نیروگاه شد.

وی با ابراز نگرانی از عدم پرداخت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی استان از بیمه تأمین اجتماعی یادآور شد: این طلبکاری سبب شده تا در پرداخت اضافه کار و کارانه زحمتکشان نظام بهداشت و درمان با مشکل رو به رو باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا، برق بیمارستان های دارای بیماران کرونایی نباید قطع شود، در حالی که متأسفانه این امر در روزهای اخیر اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: قطع برق بیمارستان کامکار و بیمارستان کودکان در حالی اتفاق افتاده که در برخی دیگر از استان ها، قطع برق برای هیچ یک از بیمارستان ها اتفاق نمی افتد.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.ydjiw6dcygiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما