تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 4365
تعداد زیادی از پروژه‌های شهرداری قم در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدماتی و تفریحی در آینده بسیار نزدیک به بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، اجرای پروژه‌های شهری در گستره هشت منطقه شهر قم از سال ۱۳۹۴ و بر اساس سند چشم‌انداز قم ۱۴۱۴ و برش‌های پنج‌ساله این سند در قالب برنامه‌های عملیاتی که اولین آن با عنوان “قم ۱۴۰۰” روزهای پایانی اجرای خود را سپری می‌کند، در طول این ۶ سال با قوّت و جدیت دنبال شده است و به‌زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ها خواهیم بود.

اجرای پروژه‌های عمران شهری که در طول سال‌های گذشته با شتابی چشم‌گیر مواجه شده و در نقاط مختلف شهر قم برای تمامی شهروندان ملموس بوده است ازجمله اقداماتی است که شهر قم را متحول ساخته و نکته مهم‌تر در این خصوص اجرای این پروژه‌ها بر اساس برنامه‌ریزی، نیازسنجی و زمان‌بندی اجرایی است که علی‌رغم وجود مشکلات مختلف در تأمین هزینه‌ها و نیاز به رفع موانع مختلف، باقدرت به اجرا درآمدهاست.

اجرای پروژه‌های شهری در سال ۱۴۰۰ با قوّت و توان مضاعف مجموعه شهرداری قم ادامه دارد و همچنان کارگاه‌های فعال عمرانی در نقاط مختلف شهر دیده می‌شوند و با اجرای طرح “قم در مسیر تحول” هر هفته شاهد افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های مختلف در زمینه‌های مدیریت پسماند، فضای سبز، فنی و عمرانی، فرهنگی هنری ورزشی، سرمایه‌گذاری، حمل‌ونقل و ترافیک، معماری و شهرسازی و برنامه‌ریزی هستیم که یکی پس از دیگری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ پروژه کلان و بزرگ شهری با طی مراحل اجرایی، به افتتاح رسیده و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. رویکرد ویژه‌ای که در اجرای این پروژه‌ها دنبال شده است علاوه بر رفع مشکلات و نیازهای شهری، افزایش شورونشاط اجتماعی شهروندان و زائرین این شهر مقدس بوده است و پروژه‌هایی با محوریت ایجاد زیرساخت‌های رفاه عمومی شامل بوستان‌های شهری، شهربازی‌ها، مراکز تفریحی و جاذبه‌های گردشگری نوین بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها را شامل می‌شود و با اجرای آن‌ها ضعف زیرساخت‌های شهر قم در این بخش نیز تا حدودی مرتفع خواهد شد.

تلاش خادمین شهر با تلاش و کوشش بی‌وقفه و پیوسته، ارتقاء سطح زندگی و خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان در شرایط فعلی جامعه و مشکلات موجود ازجمله شیوع ویروس منحوس کرونا و همچنین وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه بوده و ایجاد نشاط و انگیزه در شهروندان و جلب مشارکت بیشتر آنان را از طریق خدمت‌رسانی شایسته دنبال می‌نماید.

به‌رسم سال‌های گذشته، ایام دهه مبارک کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) فرصتی بود برای افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های شهری در مناطق هشتگانه شهر قم که امسال با توجه به هم‌زمانی این ایام با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و لزوم تلاش همگانی برای افزایش مشارکت در انتخابات، برنامه‌ریزی برگزاری مراسم افتتاح به بعد از ایام انتخابات موکول شده است.***

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.mexfuqetisfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما