تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب : 4095
بیانیه هیئت‌داوران نخستین جشنواره رسانه‌ای”شهرما” /تأکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت‌های رسانه‌ای در راستای تحلیل مسائل شهری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، بخش اصلی تولیدات متن‌محور با داوری آقایان امیر کیهان، مجتبی تونه‌ای و ابراهیم فتحی انجام شد، داوری بخش اصلی تولیدات تصویری را نیز آقایان احمد وحید مقدم و ناصر ابراهیمی بر عهده داشتند.

داوران بخش اصلی تولیدات دیداری و شنیداری را آقایان سید رائد امیری تهرانی، سید امیر طباطبائی و علی‌اصغر فاریابی انجام دادند، همچنین معرفی برگزیدگان بخش اصلی تولیدات علمی نیز با داوری آقای مصطفی مولایی و خانم مرضیه پورمحمدی همراه بود.
بر اساس این گزارش، متن کامل بیانیه هیئت‌داوران این جشنواره رسانه‌ای به شرح زیر است:
نگاه به شهر به‌عنوان رکنی اصلی و پراهمیت در زندگی امروز بشر و به دنبال آن کُنِش و مطالبه برای ارتقای سطح زندگی شهروندی و تلاش برای اثربخش بودن در سامان و ساختار شهر امری است بدیهی برای آنان که رسانه را در مفهوم کلی به‌عنوان حرفه‌ی خود برگزیدند و در تکاپوی مسئولیت اجتماعی خود از دریچه یک شهروند مسئول در آن مشغولند.
شاید در ظاهر مهارت از شهر گفتن و برایش نوشتن امری سهل و آسان بنماید، اما در اصل اهمیت و درگیری دائمی سوژه برای تولیدکننده هر اثر رسانه‌ای در حوزه شهری، دقت نظر و درگیری ذهنی تولیدکننده اثر را چندین برابر می‌نماید تا به بهترین شکل ممکن برای مآمن زندگی خود بنویسد، بسازد یا بگوید.
جای خالی جشنواره‌ای تخصصی در حوزه مسائل شهری در شهر قم در سال‌های اخیر کاملاً مشهود بود که این فقدان با اهتمام مجموعه مدیریت شهری و برگزاری نخستین دوره جشنواره‌ رسانه‌ای شهر ما مرتفع گردید.
هرچند این جشنواره در آغاز راه خود بوده و برگزاری اولین دوره‌ آن همچون دیگر جشنواره‌ها صرفاً بستری است برای معرفی و اطلاع ذی‌نفعان از اتفاق این رویداد رسانه‌ای در شهر قم، اما ماهیت آثار رسیده به بخش داوری از نظر کمی و گستره‌ی کیفی آن از سطوح مقدماتی تا تخصصی بیان‌گر ظرفیت و توان بالای اهالی قلم و رسانه قم در پرداخت به موضوعات شهری و بسط و نقد و بررسی آن‌هاست.
هیئت‌داوران نخستین دوره جشنواره رسانه‌ای شهر ما با توجه به تأکید شورای سیاست‌گذاری جشنواره مبنی بر در نظر گرفتن ابعاد تخصصی آثار و پرهیز از هرگونه افول از شاخصه‌های حرفه‌ای در برسی و داوری، با جدیت و کاملاً به‌دوراز هرگونه حاشیه آثار را مورد ارزیابی قرار داده و نتایج اعلام‌شده را بر اساس اصول و قواعد حرفه‌ای بخش‌های مختلف جشنواره می‌داند که این امر سبب شد تا در بخش‌های مختلف ارزشمندی آثار بر لزوم معرفی نفرات برتر چیره شود و برخی بخش‌ها برگزیده و حائز شرایط دریافت مقام را دارا نباشند.
هرچند در نگاه کلی حضور آثار در بخش‌های مختلف و سطح کیفی آن موردقبول بود و برای اولین دوره از جشنواره مطلوب، اما ورود جدی نیروی انسانی جوان، با اندیشه و فکرهای جدید به همراه انرژی و انگیزه‌ی مضاعف، نیازی است که از آن نباید غافل شد و لازم است مدیران و تصمیم‌گیران رسانه‌ها برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند.
ازآنجاکه بسیاری از موضوعات جشنواره از مواردی بکر و موردتوجه قرار نگرفته در امور شهری بود، لازم است توانی مضاعف برای شناخت آن موضوعات به‌صورت تخصصی و تلاش برای تولید محتوی در خصوص آن از سوی اهالی رسانه انجام پذیرد و بدیهی است مجموعه شهرداری قم و دبیرخانه دائمی این جشنواره نیز برای رویدادهای بعد می‌بایست مسیر لازم را برای این آشنایی و شناخت ایجاد و هموار نماید تا در دوره‌های بعد تولید آثاری به‌مراتب اثرگذارترین در موضوعات تخصصی شهر را شاهد باشیم.
همچنان تأکید می‌گردد؛ رعایت استانداردهای تولید محصولات متنوع سبد رسانه‌ای و خوانش، تحقیق و دستیابی به شناخت پیرامون شاخص‌های حرفه‌ای آثار در کنار توجه به ابعاد تجربی تولید می‌بایست به‌عنوان عنصری همیشگی برای فعالان و تولیدکنندگان حوزه رسانه مدنظر قرار گیرد.
در پایان ارائه هرگونه نقد و نظر در خصوص نحوه داوری و ارزیابی آثار را برای شرکت‌کنندگان این جشنواره حقی طبیعی دانسته و از آن استقبال می‌نماییم.

جهان یادگار است و ما رفتنی ز مردم نماند به جز گفتنی
با احترام-هیئت‌داوران نخستین جشنواره‌ رسانه‌ای شهر ما

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.hexfuqeyisfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما