تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب : 3762
در دیدار شهردار قم با امامان جماعت مراکز و سازمان‌های شهرداری قم، از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برای ترویج فرهنگ قرآن و نماز در سازمان‌ها و مناطق شهرداری خبر داده شد.
از ساخت و تجهیز ۲۰ نمازخانه جدید در بوستان‌های قم تا اجرای برنامه‌های متنوع برای ترویج نماز در سازمان‌ها و مناطق شهرداری قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، امامان جماعت مراکز و سازمان‌های شهرداری قم با شهردار قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در این جلسه اظهار داشت: انجام فریضه نماز در شهرداری در دو گروه کارکنان و خانواده انجام‌شده که اقدام شایسته‌ای محسوب می‌شود.

مجتبی بوستان، اقامه نماز جماعت در نمازخانه بوستان‌ها را به‌عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی شهرداری عنوان کرد و افزود: اقامه نماز تاسوعا و عاشورا در میدان شهرداری با مشارکت شهرداری، اعم از آماده‌سازی سجاده برای نمازگزاران یکی از اقدامات فرهنگی شهرداری در حوزه نماز است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم جشن تکلیف ویژه فرزندان کارکنان شهرداری ابراز کرد: طرح مفتاح الجنه باهدف ترویج فرهنگ نماز و برگزاری سرود و تواشیح با موضوع نماز در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم استقرار ۲۹ برج اذان‌گو را برای نخستین بار در قم موردتوجه قرار داده و خاطرنشان کرد: در سال جدید ساخت و تجهیز ۲۰ نمازخانه در بوستان‌ها و کمپین‌ها انجام می‌شود.

وی با تأکید بر برگزاری طرح ۴۰ مسجد شاخص در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به همت شهرداری تصریح کرد: تشکیل کارگروه محراب شهر با محوریت مساجد جهت برنامه‌ریزی و سیاست گزاری در محلات با محوریت مساجد و ائمه جماعات انجام‌شده است.

امام جماعت نمازخانه شهرداری مرکز در این جلسه با اشاره به اهمیت نماز در زندگی انسان اظهار داشت: عدم وجود نمازخانه در منطقه ۴ سبب بروز مشکلاتی شده بود که خوشبختانه طبق تذکرات داده‌شده موضوع مورد پیگیری قرارگرفته و برطرف شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی علوی با تأکید بر وجود چهره‌های نمازی در میان پرسنل شهرداری افزود: آثار و برکات نماز به حدی است که بسیاری از مشکلات مردم هنگام اقامه نماز در شهرداری حل می‌شود.

وی با بیان اینکه بروز مشکلات متعددی مانع از اقامه نماز به‌ویژه برای جوانان شده است، خاطرنشان کرد: وجود تبلیغات در راستای ترویج نماز به‌عنوان مهم‌ترین اقدام فرهنگی بسیار ضعیف بوده که باید در این حوزه اقدامات لازم انجام شود.

امام جماعت نمازخانه سازمان تاکسیرانی قم نیز در بخش دیگری از این جلسه با تأکید بر شهر قم به‌عنوان پایگاه علم و دیانت گفت: بی‌مهری برخی از افراد به نماز جماعت دل انسان را به درد آورده و کمرنگ شدن اشتیاق به نماز جماعت می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمد علوی با اشاره به‌ضرورت نظارت بر برگزاری نماز جماعت در مراکز ابراز کرد: شهر قم از دیرباز محل اقامه نماز و مکانی برای زیارت بوده است، بنابراین باید در خصوص برگزاری نماز جماعت در این شهر اهتمام ویژه داشته باشیم.

امام جماعت نمازخانه منطقه ۵ قم نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: طی چند سال اخیر که منطقه ۵ در میدان ولیعصر مستقرشده افراد زیادی در نماز جماعت شرکت کرده  اما گاهی حضور نمازگزاران به دلایل مختلف کمرنگ می‌شود.

حجت‌الاسلام علی عبادی نژاد با اشاره به روان شدن ترافیک در میدان حضرت ولیعصر(عج) عنوان کرد: در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه ایام فاطمیه اول و دوم، ولادت حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) با دادن غذا، شیرینی و هدایا از مهمانان پذیرایی کردیم.

امام جماعت نمازخانه منطقه ۷ شهرداری قم نیز در این جلسه با اشاره به‌ضرورت حضور به‌موقع امام جماعت در محل اقامه نماز عنوان کرد: یکی از دلایل مهم حضور کمرنگ در نماز جماعت وجود سؤالات و شبهات در اذهان بوده که مردم پاسخی برای آن پیدا نکردند.

حجت‌الاسلام محمدمهدی کیانی نیا تصریح کرد: لازم است که شهرداری مبلغی را به‌عنوان بودجه جهت پرسش و پاسخ میان ائمه جماعات و مردم در نظر بگیرد.

امام جماعت نمازخانه منطقه یک شهرداری قم با تأکید بر عدم وجود نمازخانه برای خواهران در این منطقه ابراز کرد: در شهرداری، دادگستری، اداره مالیات و اداراتی نظیر آن باوجود اعتراض بسیار، باید نسبت به تکریم ارباب‌رجوع توسط کارمندان توجه بیشتری شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی کاتبی یکی از برکات نماز را داشتن اخلاق حسنه دانست و عنوان کرد: تهیه پوستر و تبلیغات نماز سبب برداشتن گامی مؤثر در راستای ترویج نماز اول وقت به‌ویژه نماز جماعت می‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر محمد پور گنجی امام جماعت نمازخانه منطقه سه نیز در بخش دیگری از این جلسه با تأکید بر پرداخت به‌موقع حقوق ائمه جماعات و حفظشان لباس روحانیت عنوان کرد: به دلیل رفت‌وآمد زیاد ارباب‌رجوع باید نماز در شهرداری سریع‌تر خوانده شود تا کارکنان بلافاصله به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.metfuqea8sfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما