تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب : 3718
دبیر کنگره ملی شهدای استان قم، شهرداری قم را بازوی یاری‌دهنده در برگزاری کنگره خواند و گفت: نقش شهرداری قم و شورای اسلامی شهر در پیشبرد برنامه‌های کنگره و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کم‌نظیر است.
شهرداری قم بازوی یاری‌دهنده در برگزاری کنگره ملی شهداست/کاشت درخت مثمر به یاد همه شهدای استان قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، احمد حاجی‌زاده امروز در مراسم رونمایی از تندیس شهدای جبهه مقاومت اسلامی که در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی و باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، به آغاز قیام اباعبدالله (ع) در ماه شعبان اشاره کرد و اظهار داشت: قیام اباعبدالله(ع) درسی برای تمام تاریخ و نماد حق علیه باطل و پیامی برای همه دوران تا آخر زمان است.

وی فلسفه برگزاری مراسم تجلیل از شهدا را درس عبرتی برای جوانان دانست و افزود: یکی از دستاوردهای معنوی و بزرگ انقلاب اسلامی تربیت افرادی مانند شهید سلیمانی و حججی است که باید مکتب آنان برای نسل جوان تبیین و تشریح شود.

دبیر کنگره ملی شهدای استان قم مکتب شهدای اسلام و انقلاب را موردتوجه قرارداد و گفت: شاخصه مکتب شهدا اخلاص، دنیا گریزی و عشق ناب به اسلام و اهل‌بیت(ع) بوده و شهید سلیمانی به‌عنوان سرآمد شهدا خداوند عظمت و عزتی به این شخصیت در جهان  داد.

وی خصایص شهید سپهبد قاسم سلیمانی را نام برد و بیان کرد: شهید سپهبد قاسم سلیمانی در خصایصی ازجمله بصیرت، پایبندی به دیانت و ارزش‌ها و سربازی و مطیع امر ولایت سرآمد بوده و امروز داروی شفابخش جامعه ما توسل به سیره و سبک زندگی این شهدا است.

حاجی‌زاده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را جهاد خواند و ادامه داد: اگر به دنبال گسترش فضایل اخلاقی هستید باید سبک زندگی شهدا را الگو قرار داده و بحث امربه‌معروف و نهی از منکر را در جامعه امروز مهم بدانیم.

وی با یادآوری خاطره عدم مصاحبه آزاده نوجوان ۱۶ ساله با خبرنگار بدحجاب مطرح کرد: امروز جامعه ما نیازمند پایبندی به اصول دین و تربیت جوانانی بافرهنگ ایثار و شهادت است.

دبیر کنگره ملی شهدای استان قم در ادامه نحوه برگزاری کنگره ملی شهدا تشریح کرد و افزود: کنگره با هم‌افزایی بنیاد شهید و یاری صداوسیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان مجلس، انتشارات جمکران، حوزه علمیه در حال برگزاری است.

وی شهرداری قم را بازوی یاری‌دهنده در برگزاری کنگره خواند و تأکید کرد: نقش شهرداری قم و شورای اسلامی شهر در پیشبرد برنامه‌های کنگره و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کم‌نظیر است.

حاجی‌زاده از اجرای بخش عظیم محوطه‌سازی باغ‌موزه دفاع مقدس توسط شهرداری قم خبر داد و خاطرنشان کرد: افتتاح بوستان یادمان شهدا و کاشت نهال به یاد ۶۰۹۰ شهید در قم برای نخستین بار به همت شهرداری قم در کشور اتفاق افتاده و هرروز مراسم کاشت درختان مثمر و قرآنی به یاد و نام شهدا را در قم داریم.

وی تشکر مادر شهیدان زین‌الدین را در مراسم افتتاح بوستان شهیدان زین‌الدین یادآوری کرد و افزود: شهرداری قم ۴۰ معبر در قم را به نام شهدای گمنام ارتش نام‌گذاری کرده و برای نخستین بار ساخت سردیس شهدا را در قم اجرایی کرده است.

دبیر کنگره ملی شهدای استان قم تعداد تندیس‌های رونمایی شده در فاز نخست را ۱۲ عدد اعلام و بیان کرد: تندیس شهید فخری زاده نیز به صوت مجزا رونمایی شده و در معابر پرتردد نصب‌شده است.

وی ادامه داد: تبدیل خانه شهید زین‌الدین و کلهر به نام خانه موزه شهدا، برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا، مشارکت جدی در ساخت یادمان شهدا و کمک مالی به تولیدات کنگره شهدا بخشی از همیاری شهرداری قم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بوده است.

حاجی‌زاده تقدیر و تشکر از مجموعه شهرداری قم و شهردار قم را به نیابت از شهدا انجام داد و تأکید کرد: امروز قصد داریم به‌پاس خدمات صادقانه شهردار و به مناسبت روز شهردار و همچنین به نیابت از تمام شهدا و جانبازان و پیشکسوتان از شهردار قم دکتر سقائیان نژاد قدردانی کنیم.***

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.6nek49n0a5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما