تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۲
کد مطلب : 3380
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به هزینه 350 میلیون تومانی این اداره کل در بهسازی سقف بازار کهنه از آمادگی این نهاد برای واگذاری آثار تاریخی با حفظ چارچوب‌ها و ضوابط سخن گفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،  حمید یزدانی در حاشیه کلنگ‌زنی عملیات اجرایی بهسازی بازار کهنه، با اشاره به اینکه بهسازی بازار کهنه در راستای تفاهم‌نامه با شهرداری در حال انجام است اظهار داشت: بر اساس موافقت‌نامه وزیر در ستاد اقتصاد مقاومتی بخشی از کار بر عهده سازمان میراث فرهنگی قرارگرفته است و به دنبال جذب اعتبار آن هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم بابیان اینکه بخشی از اعتبار لازم جذب‌شده و اقداماتی در قسمت سقف بازار انجام‌شده است افزود: عمده اعتبارات ما در سال ۱۴۰۰ دریافت می‌شود و سقف هم‌زمان با عملیات شهرداری در کف‌سازی مرمت خواهد شد.

یزدانی بابیان اینکه ۳۵۰ میلیون تومان در بهسازی سقف تا به امروز هزینه شده است تأکید کرد: سعی می‌کنیم پابه‌پای شهرداری پیش برویم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به بهسازی بافت تاریخی شهر قم عنوان کرد: اگر از محل اعتبارات بازآفرینی دریافتی‌هایی داشته باشیم، در مسیر بهسازی بافت تاریخی همراهی خواهیم داشت.

وی بابیان اینکه میراث فرهنگ تابع ضوابطی است که از بالادست دریافت می‌شود، عنوان کرد: میراث فرهنگی باید تابع ستاد مرکزی و شورای عالی معماری و شهرسازی کشور حرکت کند و ابلاغیه‌ها برای ادارات کل و همه دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست.

یزدانی بابیان اینکه سیستم مدیریت شهری موظف است ابلاغیه‌های شورای عالی معماری و شهرسازی را اجرایی کند تأکید کرد: متقاضی بازنگری در ابلاغیه‌های بافت تاریخی بوده‌ایم و درخواست بازنگری تحت عنوان دقیق‌تر شدن محدوده بافت تاریخی داشتیم که منتظر دریافت ابلاغیه نهایی در این رابطه هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در تلاش هستیم که بعضی از دسترسی‌ها را با دقیق‌تر شدن محدوده آزاد کنیم افزود: ما آثار ارزشمند فرهنگی را ثبت می‌کنیم و بر اساس چارچوب و ضوابط معماری که این سازمان دارد، اگر نشانه‌های از تخریب باشد به‌عنوان مسئول این بخش جلوگیری می‌کنیم اما این به معنای ایجاد مانع نیست.

وی بابیان اینکه میراث فرهنگی هیچ منع و بخلی در واگذاری کاربری به مردم ندارد، عنوان کرد: آب‌انبارها تحت مالکیت اوقاف است، میراث فرهنگی درزمینهٔ صدور کاربری و مجوز همکاری لازم را دارد اما سیستم اوقاف باید همکاری داشته باشد و به مردم واگذار کند که مردم بتوانند از ما تقاضای کاربری کنند و میراث هیچ بخلی در این رابطه ندارد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.cdmiw6dmxgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما