تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : 3010
مدیرکل مدیریت بحران استان قم با اشاره به برگزاری مانور زمستانی بر لزوم آمادگی و هم‌افزایی دستگاه‌های امدادی و شهرداری در زمان بحران تأکید کرد.
لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های امدادی و شهرداری در زمان بحران/ تجهیزات آتش‌نشانی قم به حد استاندارد رسیده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، محسن اروجی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در یک سال گذشته در راستای جلوگیری از آبگرفتگی، اظهار داشت: با توجه به اینکه همواره با فرارسیدن فصل پاییز و زمستان و بهار بارش‌های فصلی آغاز می‌شود، همه ساله نقاط ضعف و قوتمان را شناسایی می‌کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: آن دسته از نقاط ضعفی که ساختاری باشد در اولویت رفع نقص قرار می‌گیرند.

اروجی با اشاره به نقاط اصلاح‌شده ادامه داد: جاده کاشان، راه‌آهن، جاده اراک و مواردی در داخل شهر بود که شهرداری نسبت به رفع گرفتگی آنها اقدام کرد اما بعضی از نقاط ناگزیر هستیم که دستگاه‌های امدادی هم آماده باشند و ربطی به پروژه‌های عمرانی ندارد.

وی بابیان اینکه دستگاه‌های امدادی همه‌ساله نسبت به سال‌های قبل خودشان را تقویت کرده‌اند، تأکید کرد: این تقویت از لحاظ آموزشی، منابع انسانی و امکاناتی همیشه در حال به‌روزرسانی است و مانور آمادگی فصل زمستان به همین منظور و به‌منظور هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های مختلف انجام‌شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: این مانور با محوریت شهرداری قم و مشارکت راهداری، پلیس‌راه، هلال‌احمر و اورژانس به‌منظور هماهنگی یکپارچه این دستگاه‌ها در زمان بارش‌های برف و باران برگزار شد.

اروجی با اشاره به بودجه دولت درزمینه مدیریت این بحران‌ها، تأکید کرد: در سال‌های گذشته ماده ۱۰ و ۱۲ را داشتیم که از آن ناحیه درزمینه اجرای پروژه‌های مختلف کمک می‌کردیم مثلاً در بالادست پردیسان تا به امروز برای کنترل سیلاب تا به امروز ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ملی و مدیریت بحران هزینه شده است.

وی ادامه داد: درزمینه تجهیزات دستگاه‌ها به‌خصوص شهرداری، هلال‌احمر و اورژانس و راهداری درگذشته اعتباراتی تخصیص داده می‌شد اما الآن بودجه‌ریزی درزمینه مدیریت بحران تغییر پیداکرده است و بر اساس قانون جدید مدیریت بحران این اعتبار به دستگاه‌های ملی داده می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: هم‌افزایی بین دستگاه‌ها بیشتر در زمان بحران‌ها می‌تواند موثر باشد.

اروجی در رابطه با کمک شهرداری به مدیریت بحران استان، افزود: در زمان‌های مختلف چه در داخل استان و شهر قم و چه شهرهای دیگر شهرداری قم هم در تأمین تجهیزات و هم رفع نقاط حادثه خیز و هم کمک به استان‌های دیگر پیشتاز بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته در عین حال که در استان خودمان سیلاب داشتیم به استان‌های لرستان و گلستان و خوزستان که درگیر سیل بودند کمک‌هایی شد، شهرداری قم در سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی درزمینه آموزش‌ها و تأمین تجهیزات انجام داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: درزمینه آتش‌نشانی هم با اعتباراتی که از سفر مقام معظم رهبری داده شد، ازنظر تجهیزات و امکانات پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم و به حد استاندارد رسیدیم.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.ydmiw6dxxgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما