تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب : 2748
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از پیگیری مراحل تصویب طرح جامع آبیاری فضای سبز شهر قم در وزارت کشور خبر داد و گفت: ۹۰ درصد آبیاری فضای سبزشهری قم به صورت مکانیزه و هوشمند اجرا می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، پیام جوادیان در گفت‌وگو با شهرنیوز، با اشاره به تدوین طرح جامعه آبیاری فضای سبز قم، اظهار داشت: تدوین طرح جامع آبیاری یک سال پیش به اتمام رسید به دفتر استانداری قم ارسال شد و بعد از تصویب به وزارت کشور ارسال شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه این طرح مراحل تصویب خود را در وزارت کشور طی می‌کند، افزود: یک سری ایراداتی از طرح گرفته شده بود که این ایرادات هم رفع شده است و به زودی و حداکثر در یکی دو ماه آینده مصوب می‌شود.

به گفته جوادیان این طرح چشم اندازی است که فراسوی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در توسعه بحث‌های آبرسانی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در فضای سبز شهری قم  بالای ۹۰ درصد آبیاری مکانیزه و هوشمند اجرا شده است، افزود: شهروندان کارگری که با شلنگ فضای سبز را آبرسانی کنند در سطح شهر نمی‌بینند و تنها در قسمت لچکی ها که قادر به اجرای آبیاری مکانیزه نیستیم، آبیاری به صورت دستی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر کاهش چشمگیر آبیاری با تانکر در سه سال گذشته، تصریح کرد: ۱۰ درصد از آب فضای سبز جنگلی را از پساب تصفیه شده تامین می‌کنیم.

جوادیان با اشاره به اینکه ۱۸ درصد از آب شرب شهری برای آبیاری عرصه‌ها استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: مابقی نیاز آبرسانی فضای‌سبز هم از چاه‌هایی که در اختیار شهرداری است، تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حقابه شهرداری قم برای آبیاری درختان با تلاش‌هایی که صورت گرفت محقق شد، تصریح کرد: مسئله استفاده از روش‌های نوین آبیاری به طور مرتب پیگیری می‌شود و به رقم صد درصد آبیاری مکانیزه نزدیک خواهیم شد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.0qia2bqm4la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما