تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۳۶
کد مطلب : 2681
استاندار قم گفت: نام‌گذاری یک روز ویژه به نام شهر قم در روز ورود حضرت معصومه(س) نیازمند اجرای برنامه‌های ویژه‌ای درشان این روز است.
برنامه‌های ویژه برای روز “قم” در نظر گرفته شود/تقدیر از اقدامات مدیریت شهری در ساماندهی اطراف حرم مطهر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، بهرام سرمست در حاشیه رونمایی از کتاب و کلیپ‌های روز قم با تأکید بر نقش شهر قم در کشور و جهان تشیع، اظهار داشت: نام‌گذاری یک روز ویژه به نام شهر قم در روز ورود حضرت معصومه(س) نیازمند اجرای برنامه‌های ویژه‌ای درشان این روز است.

استاندار قم عامل توفیقات و دستاوردهای مدیران در شهر قم را وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) دانست و افزود: باید اقدامات انجام‌شده در حوزه عمرانی و فرهنگی درشان این شهر و جایگاه آن برنامه‌ریزی شود.

سرمست کارهای زیرساختی انجام‌شده در قم را تشریح کرد و گفت: یکی از تأکیدات مدیریت استان در ساماندهی اطراف حرم بوده و ۴۸ هکتار از اراضی پردیسان به این کار اختصاص داده‌شده است.

وی بارگاه حضرت معصومه (س) را نگین و نماد شهر قم معرفی و بیان کرد: اقدامات مدیریت شهری در ساماندهی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) قابل‌توجه بوده و باید سرعت آن افزایش پیدا کند.

استاندار قم ساماندهی ورودی‌های شهر قم را نیز یکی دیگر از تأکیدات مدیریت استان قم عنوان و تصریح کرد: باید ورودی شهر قم به شکل مطلوبی ساماندهی شود.

سرمست ادامه داد: در جلسه شورای معاونین استانداری نیز ساماندهی ورودی‌های شهر قم با همکاری دستگاه‌های مرتبط و مدیریت شهری تصویب‌شده و باید به‌صورت شایسته‌ای آراسته شود.

وی ارتقاء فرهنگ شهروندی و اجرای حقوق شهروندی را نیز امری مهم دانست و تأکید کرد: باید فرهنگ مهمان‌پذیری در شهر قم ارتقاء پیداکرده و تمام متولیان فرهنگی در قم به این امر اهتمام داشته باشند.

استاندار قم در پایان ثبت ملی شهر قم را به‌عنوان شهر انگشتر موردتوجه قرارداد و گفت: در حال تدوین بسته سوغات قم هستیم و انگشتر به‌عنوان یکی از کالاهای فرهنگی به زائران و مسافران معرفی شود.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.varct1aqzbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما