تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۵
کد مطلب : 2644
مدیر منطقه هشت شهرداری قم گفت: نیاز مردم و سیاست‌های راه و شهرسازی موجب رشد بی‌رویه مجوز تجاری موقت در پردیسان شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، محمد رمضانی در گفت‌وگو با شهرنیوز، با اشاره به افزایش صدور مجوزهای تجاری‌های موقت در پردیسان، اظهار داشت: در طرح تفصیلی شهر قم دیده‌شده است که ۲۰ درصد از سطح اشغال همکف ساختمان‌های مسکونی در شوارع بالای ۱۲ متر را می‌توان مشروط به تأمین پارکینگ به تجاری تبدیل کرد.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم با تأکید بر اهمیت ارائه خدمات محله‌ای در پردیسان، افزود: در سطح شهر گاهی درزمینه ارائه مجوز تجاری از این ۲۰ درصد جلو می‌زنیم و با توجه به نیاز مردم مجوز تجاری در همکف عرف شده است.

رمضانی افزود: در پردیسان اما از طرفی کاربری‌های تجاری توسط اداره کل راه و شهرسازی هنوز به مردم واگذار نشده و از طرفی سخت‌گیری زیادی در مجوز تجاری وجود دارد که مجبور به ارائه مجوز موقت هستیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت همین تجاری‌های موقت این روزها افزایش عجیبی داشته، تأکید کرد: مردم با علم موقت بودن این مجوز با قیمت بالایی نسبت به خرید و فروش آن اقدام می‌کنند و در حال حاضر بسیاری از پارکینگ‌ها تبدیل به تجاری شده است.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم افزود: در پردیسان واحدهای تجاری موقت را آن‌هم در قالب پارکینگ گاهی تا چند ده میلیون تومان خرید و فروش می‌شود درحالی‌که اگر اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری اجازه می‌داد می‌توانستیم در همان قالب ۲۰ درصد مجوز واحد تجاری نیاز پردیسان به واحدهای تجاری را حل کنیم و از سویی کنترل‌های بهتری هم انجام دهیم.

به گفته رمضانی واحدهای تجاری موقت قارچ وار در حال زیادشدن است درحالی‌که تجاری‌ها موقت است و قانون‌گذار می‌تواند بر اساس تصمیمی این مجوزها را باطل کند و از طرفی وقتی مالک هزینه سنگینی پرداخته است، دیگر تعطیلی این تجاری‌ها تبعات اجتماعی بسیاری دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل سخت‌گیری‌های بیشتری در دستور کار قرارگرفته تا حداقل اجازه تبدیل پارکینگ به تجاری را ندهیم و بتوانیم در آینده اتفاق مثبتی رقم بزنیم.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.knit23n-kftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما