تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : 2375
مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به کمبود سرانه فضای سبز در این منطقه نسبت به دیگر مناطق شهری، گفت: توسعه 10 هزار متر مربعی بوستان آفتاب یکی از اقدامات شهرداری در راستای جبران این موضوع است.
توسعه ۱۰ هزار متری بوستان آفتاب
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، علیرضا اقبالیان در گفت‌وگو با شهرنیوز، با اشاره به وضعیت سرانه فضای سبز در منطقه پنج شهر قم، اظهار داشت: در این زمینه امسال طرح توسعه بوستان آفتاب در شهر قائم و نزدیکی ریل راه آهن پیگیری می‌شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به هزینه سه میلیارد تومانی برای بوستان آفتاب، ادامه داد: مناسب‌سازی فضای فیزیکی سوله ورزشی از دیگر اقداماتی است که در حال انجام است.

اقبالیان با اشاره به وجود ۲۸ بوستان در این منطقه گفت: در اراضی کارگاهی تلاش می‌کنیم تا زمین‌هایی که کاربری سبز دارند را به فضای سبز تبدیل کنیم.

وی افزود: حدفاصل شمس آباد تا میدان بقیه‌الله(عج) قرار است دو بوستان جدید به زودی افتتاح شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به وجود بوستان در رینگ مسجد مقدس جمکران، اظهار داشت: محله جمکران هم نیاز به فضای سبز دارد که این البته منوط به همکاری مردم است و مردم در مورد زمین‌هایشان با ما به توافق برسند، ما هم سهم شهرداری را برای کاربری سبز کنار می‌گذاریم.

اقبالیان با اشاره به توسعه سه تا چهار هزار متری بوستان نیایش در نزدیکی مسجد مقدس جمکران در سال جاری، گفت: یکی از دلایل کم بودن سرانه فضای سبز منطقه پنج نسبت به دیگران مناطق شهر قم کارگاهی بودن بخش قابل توجهی از اراضی است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.yarct1apwbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما