تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : 1991
مدیر اجرایی آستان امامزاده موسی مبرقع (ع) خبر داد:

ارسال 50 اثر به اولین سوگواره شعر حضرت موسی مبرقع (ع) در قم

مدیر اجرایی آستان امامزاده موسی مبرقع (ع) گفت: 50 اثر در کمتر از 15 روزبه دبیرخانه این سوگواره ارسال‌شده که در این مدت‌زمان کم آمار خوبی است.
 ارسال 50 اثر به اولین سوگواره شعر حضرت موسی مبرقع (ع) در قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، حجت‌الاسلام صدر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری اولین سوگواره شعر حضرت موسی مبرقع (ع) اظهار داشت: ابواحمد موسی مبرقع (ع) فرزند امام جواد (ع) و برادر امام هادی (ع) است که مردم قم افتخار میزبانی ایشان را داشتند.

وی ادامه داد: وی در سن چهل‌سالگی از مدینه به قم مهاجرت کرد و تا پایان عمر در قم ساکن بودند و کلاس‌های درس و مباحث اعتقادی را در قم برگزار می‌کردند.

صدر بابیان این‌که برنامه‌های مختلفی در آستانه سالگرد رحلت ایشان در نظر گرفته است، افزود: نخستین برنامه برگزاری اولین سوگواره شعر حضرت موسی مبرقع (ع) است که فردا در شب در آستان امامزاده برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری این سوگواره با این هدف دنبال می‌شود که این امامزاده از قربت بیرون بیاید و مردم قم با کرامت‌ها و حتی وجود این مرقد شریف در قم آشنا بشوند.

مدیر اجرایی آستان امامزاده موسی مبرقع (ع) تصریح کرد: کمتر از 50 درصد قم از وجود چنین امامزاده‌ای در قم خبردارند درحالی‌که این امامزاده کرامات فراوانی دارد.

وی به دیگر برنامه‌های آستان اشاره کرد و ابراز داشت: در طی روزهای آینده آیین غبارروبی امامزاده را با حضور خادمان حرم حضرت معصومه (س) خواهیم داشت.

صدر افزود: روز پنج‌شنبه نیز که درواقع شب رحلت حضرت موسی مبرقع (ع) نیز می‌باشد برنامه سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرزامحمدی را خواهیم داشت و همچنین از مداحی مداحان اهل‌بیت (ع) بهره‌مند خواهیم شد.

وی بیان داشت: صبح روز جمعه نیز برگزاری دعای ندبه را خواهیم داشت و علاوه بر این برنامه‌های مختلفی تدارک دیده‌شده است تا ایشان را بیش‌ازپیش به مردم معرفی کنیم.

صدر استقبال از اولین سوگواره شعر حضرت موسی مبرقع (ع) را خوب عنوان کرد و گفت: 50 اثر در کمتر از 15 روزبه دبیرخانه این سوگواره ارسال‌شده که در این مدت‌زمان کم آمار خوبی است.

https://qomefori.ir/vdcb.9b8urhb98iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما