تاریخ انتشار :جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : 1726
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی (ره):

کانون‌های فرهنگی، مساجد را از وضعیت فعلی خارج کنند

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) گفت: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و همه فعالان دلسوز فرهنگی مخاطب فرمان آتش به اختیاری مقام معظم رهبری هستند که باید وارد میدان شوند و مساجد را از وضعیت فعلی خارج کنند.
 کانون‌های فرهنگی، مساجد را از وضعیت فعلی خارج کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، مرتضی نجفی قدسی در چهارمین همایش سید العابدین (ع) که با عنوان «فرزندان و امامزادگان منسوب به امام سجاد (ع)» در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط کنونی یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است باید موردتوجه قرار گیرد احیای مساجد است.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز ترغیب به نماز جماعت و حضور مساجد خیلی کم شده است و اصلاً این وضع شایسته نظام اسلامی نیست و باید از روزی ترسید که مساجد از جمعیت خالی باشد.

مرتضی نجفی قدسی افزود: ابتدای انقلاب همه مساجد پر از جمعیت می‌شد به‌طوری‌که صفوف به خیابان‌ها نیز کشیده می‌شد.

وی تصریح کرد: این نکته را باید مدنظر بگیریم که سو مدیریت مسئولان سبب می‌شود برخی مردم از دین زده شوند درحالی‌که این دو موضوع ارتباطی به همدیگر ندارند و نباید مردم از دین دوری کنند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) بیان داشت: همه ما مسئولیت داریم و باید تلاش شود مساجد از جوانان پر شود و هر فکر و راهی که به ذهنمان می‌رسد باید برای پرشور کردن حضور مردم در مساجد به کار گرفته شود.

وی بابیان این‌که منشأ انقلاب اسلامی مساجد هستند، تأکید کرد: خدمت به مسجد، اعظم فرائض است که باید همه به نوبه‌ای خودشان در این زمینه فعال باشند.

نجفی قدسی بابیان اینکه هیئتت را از بسیاری مساجد بیرون کردند و دارالقرآن‌ها را هم به منازل برده‌اند، تأکید کرد: محوریت فعالیت‌های قرآنی و هیئت‌ها باید در مساجد باشد نه اینکه مجالس عزاداری و قرائت را به خانه‌ها ببریم؛ امروز کانون‌های مساجد رسالت سنگینی دارند و ما باید مساجد را با حضور پررنگ جوانان و نوجوانان احیاء کنیم.

وی ادامه داد: باید با همفکری دستگاه‌ها وضع مساجد احیا شود چراکه احیای مسجد انقلاب را تضمین می‌کند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) به پیام رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و همه فعالان دلسوز فرهنگی مخاطب فرمان آتش به اختیاری مقام معظم رهبری هستند که باید وارد میدان شوند و مساجد را از وضعیت فعلی خارج کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از افرادی که درک روشنی از علامه ندارند، بیان داشت: این افراد می‌گویند روش تفسیری علامه قرآن به قرآن بوده پس بنابراین نمی‌خواسته تفسیر را از اهل‌بیت(ع) بگیرد درحالی‌که شیوه تفسیر قرآن به قرآن، روش خود اهل‌بیت (ع) بوده است نه ابداع علامه زیرا در روایات مکرر دیده‌شده است که اهل‌بیت برای تبیین یک آیه از آیات دیگر استفاده کرده‌اند و علمای قبل از علامه نیز این روش را داشتند ولی حضرت علامه طباطبایی این روش را آن را مجدداً احیا کردند.

https://qomefori.ir/vdch.inzt23nq-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما