تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : 1669
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۸۴۴ مشترک برای مدیریت و کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف با این شرکت تفاهم نامه همکاری منعقد نموده اند.
 2800 مشترک با شرکت برق قم تفاهم نامه همکاری منعقد کردند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، مهدی آهنین پنجه  افزود: از این تعداد، یک هزار و ۵۴ واحد صنعتی، ۵۶۰ واحد اداری و تجاری و یک هزار و ۲۳۰ واحد کشاوری از جمله مرغداری، سردخانه و کشت و صنعت بوده است.

وی با بیان اینکه اجرای این تفاهم نامه تا ۱۵ شهریورماه ادامه دارد، اضافه کرد: این مشترکان باید در ساعت اوج مصرف برق، ۹۵.۸۷ مگاوات مدیریت مصرف برق اعمال نمایند تا مشمول خاموشی نشوند.

وی بیان کرد: هر ساله برنامه‌ای برای مدیریت مصرف با همکاری بخش‌های کشاورزی، صنعت و اداره‌ها اجرایی و تفاهم نامه‌هایی برای مصرف بهینه با این بخش‌ها منعقد می‌شود.

آهنین پنجه افزود: بر اساس این تفاهم نامه، اگر صاحبان صنایع برق واحدهای خود را روزانه ۲ ساعت بین ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ و ۱۳ تا ۱۷ خاموش و یا از دیزل ژنراتورهای برق استفاده نمایند، پاداشی در قالب قبوض برق دریافت خواهند نمود.

وی اضافه کرد: اگر کشاورزان نیز برق چاه‌های آب را بین ساعت ۱۲ تا ۱۶ خاموش نمایند، میزان برق مصرفی کشاورزان در همان روز رایگان است.

به گفته وی، داوطلبان می‌توانند برای عقد تفاهم نامه همکاری به شرکت توزیع نیروی برق مراجعه و یا از طریق پایگاه اطلاع رسانی این اداره اقدام به پر کردن فرم‌های مربوطه نمایند.

سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد ریال تشویقی در قبوض مشترکان اداری، کشاورزی و صنعتی اعمال شد که با توجه به حجم انعقاد تفاهم نامه‌ها، پیش بینی شده است این مبلغ در سال جاری تا حدود ۸۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم با بیان اینکه هر ساله استان در ماه‌های تیر و مرداد ۴۴ روز به دلیل افزایش مصرف با مشکل تأمین برق مواجه است، گفت: در حال حاضر خاموشی برنامه ریزی شده نداریم و برخی از خاموشی‌ها ناشی از افزایش بیش از حد مصرف است.

وی در ادامه با اشاره به توسعه تأسیسات شرکت برق در سال گذشته، بیان کرد: در بخش توزیع بیش از ۱۰۰ کیلومتر شبکه احداث شد و در سفر وزیر نیرو حدود سه هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌هایی از جمله پست‌های بنیاد در بلوار مرجعیت و قلعه کامکار، پست‌های فوق توزیع در شهرک شکوهیه و شهرک پردیسان هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ دستگاه ترانسفورماتور تقویت و نصب شد، اضافه کرد: با اجرای این طرح ظرفیت فیدر پست‌های موجود کاهش و وضعیت شبکه‌های برق بهبود یافت.

آهنین پنجه خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۴۵ فیدر پربار در پست‌ها کار می‌کرد که با احداث شبکه و تعدیل بار، این تعداد به حدود ۲۰ فیدر کاهش یافته است.

در حال حاضر حدود ۵۶۰ هزار مشترک برق در قم فعال است و ۱۲.۵۵ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۸۸ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

https://qomefori.ir/vdcd.90f2yt09na26y.html
منبع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما