تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب : 16046
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: شهر قم نخستین شهری است که 100 درصد پسماندهای عفونی و بیمارستانی بی خطرسازی می‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی امام‌جمعه قم که به مناسبت هفته زمین پاک انجام شد، با اشاره به اقدامات سازمان در حوزه فرهنگ و آموزش شهروندی اظهار داشت: از سوی سازمان مدیریت پسماند، دوره‌های آموزشی در طول سال ویژه مدارس، مساجد، اصناف و دیگر مخاطبان گروه هدف جهت آگاه‌سازی انجام می‌شود.
میرابراهیمی تغییر سبک زندگی شهروندان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: 12 الی 15 درصد از پسماندهای تولیدشده شهر قم نایلون‌ها و ظروف یکبار مصرف هستند و استفاده از این اجناس در زندگی شهروندان رشد پیدا کرده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: این نوع پسماندها به چرخه طبیعت باز نمی‌گردند و بهترین تدبیر پیشگیری و کاهش استفاده از نایلون‌ها است .
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شهر قم نخستین شهری است که 100 درصد پسماندهای عفونی بی خطرسازی شده و بر اساس روش‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی دفن می‌شوند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcg3z9q.ak93t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما