تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : 16030
مدیر منطقه یک شهرداری قم از کسب رتبه نخست این منطقه شهری در ارزیابی شاخص‌های 11 گانه مدیریت بحران در سطح مناطق شهری خبر داد.
کسب رتبه نخست منطقه یک شهرداری قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر منطقه یک شهرداری قم، محمدحسین علی‌اکبری در جلسه فصلی ستاد مدیریت بحران منطقه یک شهرداری قم اظهار داشت: برنامه‌ریزی و مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای در حوزه مسائل شهری پیدا کرده است.
به گفته وی، وقوع بحران‌های انسانی متعدد در شهرها و کلان‌شهرهای دنیا و نیاز به برنامه‌ریزی و مدیریت این‌گونه مسائل سبب شده است تا مدیران و برنامه ریزان شهری نیاز به برنامه‌ریزی بحران را به‌خوبی احساس کنند.
مدیر منطقه یک شهرداری قم ابراز کرد: استقرار بسیاری از سکونتگاه‌های انسانی بر سرزمین‌هایی که در معرض وقوع سوانح طبیعی قرار دارند، لزوم توجه به سیاست‌ها، طرح‌ها و برنامه‌هایی برای کاهش آسیب و مدیریت بحران را اجتناب‌ناپذیر نموده است.
وی با بیان اینکه در مواقع وقوع بحران در نظر داشتن کاهش آسیب و مدیریت بحران تنها یک مقوله مدیریتی نیست، ادامه داد: این موضوع به شدت تابع ویژگی‌های فیزیکی سکونتگاه‌ها بوده و یک ارتباط مستقیم میان مدیریت بحران و برنامه‌ریزی شهری وجود دارد.
علی‌اکبری خاطرنشان کرد: نقش مشارکت اجتماعی در بهبود عملکرد مدیریت بحران فضای شهری نیازمند یک رویکرد منظم و نظام‌مند مبتنی بر مشارکت اجتماعی،‌ حساسیت مدیریتی و یک درک خوب از اهمیت مدیریت بحران از سوی ساکنین است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjyyev.uqemtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما