تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : 15948
مدیرکل دامپزشکی قم‌ گفت: در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، هفت هزار و ۱۷۳ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در این استان معدوم شد.
هفت تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در قم معدوم شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید مهدی سرکشیک روز سه‌شنبه ، افزود: طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی که به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان و عید نوروز ۱۹ اسفندماه سال گذشته در این استان آغاز شد، تا تاریخ ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: در این طرح، یک‌هزار و ۳۳۰ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام که منجر به صدور ۲۳۲ تذکر بهداشتی شد.
وی ادامه داد: در همین راستا، ۳۳ هزار و ۴۱۷ کیلوگرم فرآورده خام دامی توقیف و هفت هزار و ۱۷۳ کیلوگرم آن معدوم شد.
سرکشیک بیان‌ کرد: در بازدید از کشتارگاه‌های طیور، یک‌میلیون و ۴۷ هزار و ۸۶۲ لاشه مورد بازرسی قرار گرفت که هشت هزار و ۴۴ کیلوگرم از این لاشه‌ها معدوم و چهار هزار و ۶۰۵ کیلوگرم نیز غیرقابل مصرف شناخته شد.
وی افزود: همچنین در بازدید از کشتارگاه‌های دام، ۳۶ هزار و ۵۲۸ لاشه دام مورد بازرسی قرار گرفت که ۱۶۹ لاشه ضبط و معدوم شد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح همه مراکز تهیه، تولید، ذخیره و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، مراکز بسته‌بندی مرغ، گوشت و تخم‌مرغ، فروشگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراکز طبخ غذا شامل رستوران‌ها، کبابی‌ها، مراکز اقامتی و هتل‌ها به‌صورت مرتب مورد رصد و پایش بازرسان دامپزشکی قرار گرفتند.
مدیرکل دامپزشکی قم ادامه داد: برای اجرای این طرح ۱۵ اکیپ ثابت و سیار برای روزهای غیرتعطیل و هفت اکیپ ثابت و سیار برای روزهای تعطیل در سطح استان از جمله شهرستان‌های قم، کهک و جعفرآباد از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب در ۲ شیفت کاری ساماندهی شده‌است.
وی با اشاره به این‌که واحدهای تحت نظارت باید رعایت نکات بهداشتی ابلاغی از سوی اداره کل دامپزشکی استان قم را جدی بگیرند، از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده تخلف با شماره‌های ۱۵۱۲ و ۰۲۵-۳۵۱۲۳۴۵۶ تماس حاصل نمایند.
 
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcg7y9q.ak9nt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما