تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : 15941
مدیرکل گمرکات قم گفت: کفش و صندل از مهمترین کالاهای صادراتی قم به بازارهای جهانی است و در طول سال‌های اخیر ارز آوری خوبی برای استان به همراه داشته است.
کفش از مهمترین کالاهای صادراتی قم است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری اسفندیار دریکوندی روز دوشنبه افزود: در همین رابطه، گزارش جمع بندی صادرات انجام شده از گمرکات استان قم در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، کفش و صندل پس از سرب و گرانول در رتبه سوم کالاهای صادراتی استان قرار دارد.
وی ادامه داد: طی مدت یاد شده ۱۳ هزار و ۳۲۰ تُن انواع مختلف و متنوع کفش و صندل به ارزش ۲۳ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۲۰۲ دلار از گمرکات استان قم به کشورهای هدف صادر شده‌ که این آمار نشان دهنده موفقیت فعالان صنعت کفش قم در حوزه تجارت است.
وی با اشاره به آمادگی کامل گمرکات قم برای همکاری با صادرکنندگان کفش استان، ادامه داد: فعالان این صنعت تلاش دارند تا در سال‌جاری علاوه بر حفظ بازارهای موجود، در بازارهای جدیدی نیز برای عرضه محصولات تولیدی خود حضور داشته باشند و در همین رابطه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده‌است.
دریکوندی با بیان این که ۷۰ درصد کفش ماشینی کشور در قم تولید می شود گفت: کفش ماشینی از جمله خوشه‌های صنعتی موفق در قم است و فعالان این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های قابل‌ توجه استان در صنعت کفش، محصولات تولیدی خود را به بازارهای داخلی و بین‌المللی صادر می‌کنند.
حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده‌است.
سال گذشته ۲۳۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۷۹۴ دلار صادرات انواع کالا از گمرکات این استان به کشورهای مختلف جهان صورت پذیرفت. این میزان صادرات در قالب ۶ هزار و ۳۳۲ اظهارنامه به وزن ۲۴۲ هزار و ۴۵۵ تُن بود که نشان دهنده پویایی فعالیت‌های تجاری در استان قم است.
در همین راستا سال گذشته درآمد کل گمرکات استان قم به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشت.
لیست کالاهای صادراتی استان قم به بازارهای جهانی بسیار متنوع است که عمده‌ترین آن‌ها در قالب ۳۲ نوع کالا مورد شناسایی قرار گرفته و انواع محصولات صنعتی،‌ شیمیایی، معدنی، خوراکی و سایر کالاها را دربر می‌گیرد.
همچنین در این مدت ۴۷۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۵۸ دلار کالا در قالب سه هزار و ۲۸۲ اظهارنامه به وزن ۸۹ هزار و ۴۹۰ تُن از طریق گمرکات قم وارد کشور شد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjvhev.uqeixzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما