تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 15791
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم برنامه‌ها و اقدامات ویژه فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نوروز 1403 را تشریح کرد و گفت: 150 اکیپ خودرویی و 100 اکیپ موتوری و پیاده در نقاط حساس شهری به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری احمدرضا شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، ضمن تبریک فرارسیدن ایان نوروز باستانی و حضور گسترده زائرین و مسافرین در شهر مقدس قم و تقارن آن با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طرح نوروزی انتظام بخشی به شهر بخصوص در پیرامون حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و مساجد و تکایای بزرگ شهری و بوستان‌ها همزمان با ایام نوروز اجرایی شده است.
وی ادامه داد: این طرح که همزمان با فعالیت ستادهای خدمات‌رسانی شهرداری در قالب کمیته انتظامی با آماده‌باش کامل نیروها و ماشین‌آلات در قالب 150 اکیپ خودرویی و 100 اکیپ موتوری و پیاده در نقاط حساس شهری و به طور شبانه‌روزی از 25اسفندماه تاکنون اجرایی شده و تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت .
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم افزود: برگزاری نشست مشترک با دستگاه‌های قضایی و انتظامی به‌منظور انسجام، هماهنگی و سرعت بخشی در ارائه خدمات به زائرین و مجاورین شهر کریمه اهل‌بیت(س) در ایام نوروز، حضور و نظارت مستمر عوامل اجرایی در راستای هدایت و راهنمایی زائرین و مسافرین به محل‌های مجاز اسکان در سطح شهر ازجمله اقدامات بوده که از ابتدای طرح تاکنون تعداد 11 هزار و 245 خانواده توسط عوامل اجرایی به نقاط اسکان هدایت شده‌اند.
وی در تشریح ادامه اقدامات در طرح عید تا عید گفت: افزایش نظارت در راستای کاهش تخلفات سد معبر در شهر بخصوص نقاط حساس شهری، صدور اخطار و اقدام قانونی با خودروهای سیار میوه‌فروش در معابر اصلی، جلوگیری از نصب بیش از 3879 مورد چادر مسافرتی در نقاط غیرمجاز و ناایمن، اجرای طرح انتظام بخشی در بوستان‌ها با استفاده از توان‌بخش خصوصی و مؤسسات انتظام و در راستای رفاه حال مسافرین نوروزی، صدور احکام جمع‌آوری مصالح ساختمانی و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهری بخصوص پیرامون حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، مقابل مسجد و تکایا از دیگر برنامه‌های ویژه طرح نوروزی در ماه رمضان بوده است.
شفیعی در خصوص برنامه‌های اجرائی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی با توجه حساسیت‌های شهر مقدس قم تصریح کرد: هماهنگی جهت فعالیت مرکز ویژه غربالگری به‌منظور افزایش ظرفیت احتمالی برای پذیرش و ساماندهی متکدیان، کارتن‌خواب‌ها، معتادین و کودکان کار که در این ایام از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند و اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری متکدیان و معتادین و ... در شهر بخصوص پیرامون امکان مذهبی، مساجد، بوستان‌ها نیز ویژه نوروز اجرایی شده است.
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: با تشدید نظارت‌ها و افزایش اکیپ‌های سرکشی تاکنون از ابتدای اجرای طرح تعداد 60 نفر متکدی و کارتن‌خواب جمع‌آوری و جهت ساماندهی به مرکز غربالگری انتقال داده شده و تا پایان زمان‌بندی تعیین‌شده این نظارت‌ها و اقدامات ادامه خواهد داشت .

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdccsmqs.2bqpo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما