تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۸
کد مطلب : 15287
مدیرکل نوسازی ،‌توسعه و تجهیز مدارس قم:‌

روستاهای قم با کمبود فضای آموزشی روبرو نیست

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم با تاکید بر اینکه توسعه سرانه‌های آموزشی در روستاها با روند مطلوبی دنبال شده‌است، گفت: در هیچ‌کدام از روستاهای این استان با کمبود مدرسه و سرانه‌های آموزشی روبه‌رو نیستیم.
روستاهای قم با کمبود فضای آموزشی روبرو نیست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری احمدرضا اجتهادی روز شنبه، افزود: همچنین تمام مدارس روستایی قم از نظر سیستم سرمایشی و گرمایشی در وضعیت استانداردی قرار داشته و نیازمند بهسازی نیستند.
طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای هویت‌بخشی به مدارس، فضای نمازخانه مدارس قم با الگوی معماری مساجد احداث و تلاش می‌شود این فضاها در غیر از وقت اداری در اختیار مردم قرار بگیرد.
بهره‌برداری از ۱۰۰ سالن ورزشی در مدارس قم
اجتهادی عنوان کرد: طی سال‌های گذشته چندین مدرسه شهر قم با آماده‌سازی‌های انجام شده، فضای نمازخانه مدارس برای استفاده‌های فرهنگی و دینی در اختیار مردم قرار گرفته است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم ابراز داشت: همچنین سالن‌های ورزشی مدارس نیز به نحوی طراحی و احداث شده که در غیر وقت مدارس به‌صورت کامل در اختیار عموم شهروندان قرار دارد.
اجتهادی ادامه داد: هم اینک ۱۰۰ سالن ورزشی مدارس استان قم برای استفاده عموم مردم در غیر از ساعات برگزاری کلاس‌های درس، در مردم قرار دارد.
بهره برداری
وی با اشاره به کمبود زیرساخت‌های آموزشی قم، گفت: قم با ۴.۲ متر مربع سرانه آموزشی در رتبه بیست و هفتم کشور از نظر فضاهای آموزشی قرار دارد.
اجتهادی با اشاره به ضرورت توانمندی مدارس، خاطرنشان کرد: در همین راستا احداث پنل‌های ۲۰ کیلوواتی خورشیدی در مدارس قم از ۲ سال گذشته بصورت جدی در قم آغاز شده و هم اینک در برخی از مدارس این پنل‌ها نصب شده‌است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم اظهار داشت: تا پایان امسال در مجموع ۲۴۰ کلاس درس در این استان به بهره برداری می‌رسد که در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.
۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.
۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.
۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdccmiqs.2bqp48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما