تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۳
کد مطلب : 15285
استاندار قم با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه مدیریت نرخ تورم، گفت: روند تورم در استان قم به استناد مرکز آمار ایران طی سه ماه گذشته کاهشی شده است.
استاندار: نرخ تورم قم کاهشی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سیدمحمد آقامیری شامگاه شنبه در سلسه های جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد چهارمردان، افزود: نرخ تورم گروه خوراکی‌ها طی سه ماه گذشته در قم نزدیک چهار درصد و تورم ماهانه نیز هشت درصد کاهش‌یافته است.
استاندار قم با تاکید بر اینکه در برخورد با گران‌فروشان در قم خط قرمزی وجود ندارد، گفت: در کنار برخورد با گران‌فروشان، طرح معرفی کاسبان امین و منصف نیز در این استان در حال اجراست.
وی خاطرنشان کرد: برای رفع محرومیت از روستاها و مناطق محروم بیش از ۲۶۰ مصوبه طی چند ماه گذشته نهایی شده که طی ۲ سال آینده اجرایی خواهد شد.
استاندار قم با تاکید بر اینکه سیما و منظر شهر قم باید روح معنوی داشته باشد، گفت: اقدامات فرهنگی در قم از ورودی‌های شهر آغازشده است و در سایر نقاط شهری نیز به اجرا درخواهد آمد.
وی بابیان اینکه پیشرفت و خدمت‌رسانی به روستاها و مناطق محروم قابل‌مقایسه با قبل از انقلاب نیست، ادامه داد: دولت آمریکا در سال ۱۹۳۰ یک کشور به شدت فقیر بود که طی حدود ۱۰۰ سال گذشته توانسته وضعیتی اقتصادی و نظامی خود را سامان ببخشد ؛ تبدیل‌شدن به یک کشور پیشرفته یک فرایند زمان‌بر است.
آقامیری بابیان اینکه در حالی قبل از انقلاب فقط ۶ مرکز بهداشت در قم وجود داشت که هم‌اینک ۱۲۱ مرکز درمانی فعال است، گفت: قبل از انقلاب ۱۴ روستای قم آب شرب بهداشتی داشت ولی هم‌اینک ۱۵۸ روستا از آب بهداشتی برخوردار هستند.
آقامیری با اشاره به برخی از عوامل دشمنی کشورهای استکباری باقدرت هسته‌ای ایران، خاطرنشان کرد: این کشورها به‌خوبی می‌دانند که پیشرفت در حوزه هسته‌ای زمینه‌ساز یک جهش بلند در حوزه‌های مختلف دانشی هستند.
استاندار قم بابیان اینکه افرادی که دنبال آزادی مردم ایران هستند دروغ می‌گویند، گفت: برغم این تحریم‌های ظالمانه، اما زمینه‌ای سبب شده تا ایران در عرصه‌های مختلف دانشی پیشرفت‌های قابل‌توجهی را کسب کند.
آقامیری اضافه کرد: قدرت ایران به حدی رسیده که آمریکا علاوه بر گزینه‌های روی میز، اصل میز را نیز کنار بگذارد و با صراحتاً بیان کند که آن‌ها هیچ تمایلی برای جنگ با ایران ندارند.
وی بابیان اینکه ایران امروز در سطح منطقه و جهان تاثیرگذار است، گفت: اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی امروز در وضعیتی است که سران استکبار برای توقف حملات یمنی‌ها و مقاومت اسلامی فلسطین به ایران التماس کنند.
استاندار قم با تاکید بر اینکه امروز رژیم صهیونیستی به منزوی‌ترین کشور در دنیا تبدیل‌شده است، افزود: امروز دیگر نابودی این رژیم کودک کش مساله غیرقابل‌تصوری نیست و کاملاً ملموس شده است.
آقامیری بابیان اینکه کشور ما امروز در یک جنگ اقتصادی واقعی قرار دارد، اظهار داشت: باوجود رهبری حکیم و فرزانه هیچ بن‌بستی در انقلاب اسلامی وجود دارد و نظام اسلامی ما از این جنگ نیز سربلند بیرون خواهد آمد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcamun6.49nma15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما