تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : 14901
مدیر منطقه هفت شهرداری قم گفت: قبرستان نو بزرگ‌ترین فضای باز و فضای سبز هسته‌ای خواهد شد و در اطراف حرم یعنی فاصله ۲۵۰ متری حرم، فضای سبز بزرگ و زیبایی برای زائران حضرت معصومه(س) به وجود خواهد آمد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمد رمضانی در نشست پاسخگویی به مطالبات مردمی که در مسجد امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد اظهار داشت: منطقه ۷ ، منطقه‌ هسته مرکزی است و مدیریت شهری یک اهمیت خاصی برای این منطقه قائل است تا از این وضعیت نا به‌سامان خارج شود، همچنین ساماندهی میدان مطهری، بوستان نجمه، احداث پارکینگ شرقی حرم و خیابان عماریاسر از اقدامات اساسی این منطقه بود.
وی در خصوص بوستان نجمه ادامه داد: بوستان نجمه در مالکیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) است که طی قراردادی به مدت ۷ سال به شهرداری جهت نگهداری بوستان واگذار شد که امیدواریم مجدد تمدید شود که در این مدت اقدامات ویژه‌ای در این مکان صورت گرفته است.
مدیر منطقه هفت شهرداری قم در خصوص مدرسه‌ای که در چهار راه شهدا واقع است ابراز کرد: زمین این مکان متعلق به آستان است که بر اساس ضوابط برای آنجا هم پروانه صادر شده است.
وی آخرین وضعیت ساماندهی قبرستان نو را مورد توجه قرار داد و گفت: قبرستان نو بزرگ‌ترین فضای باز و فضای سبز هسته‌ شهر خواهد شد و در همین خصوص در اطراف حرم یعنی فاصله ۲۵۰ متری حرم نزدیک به ۸۰ پلاک را تعیین تکلیف کردیم و تا پایان سال با همکاری خوبی که کسبه دارند؛ تملکمان به سرانجام می‌رسد و می‌توانیم فضای سبز بزرگ و زیبایی را در خصوص زائران حضرت معصومه(س) قرار دهیم.
رمضانی در خصوص مساله پارکینگ خاطرنشان کرد: یک قطعه کاربری پارکینگ به متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ متر که متعلق به آموزش و پرورش است را داریم که بهترین نقطه برای احداث پارکینگ عمومی در خیابان خیابان شهید فاطمی یا دورشهر است که امیدواریم به سرانجام برسد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcezo8z.jh8e7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما